arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۷۲۶۰
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۲ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۵

لاریجانی: انصافا سپاه در حفاظت از مقامات خوب عمل کرده /مجلس درگیر مساله امنیتی خاصی نبوده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: احساس وظیفه برای دفاع از مکتب و اسلام نوعی تحول بنیادین در افراد به وجود می‌آورد که این تفکر توسط امام خمینی(ره) بنیان گذاشته شد.
 
به گزارش انتخاب، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز(دوشنبه، 9 اسفند) در دومین یادواره شهدای یگان حفاظت مجلس و شهدای مدافع حرم در سخنانی ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام فاطمیه، گفت: به طور قطع شهدا و خانواده‌هایشان رهروان صادق مکتب فاطمی هستند.
 
وی با تأکید بر اینکه شهدا و خانواده‌های آنان نزد سپاه دارای جایگاه و منزلت مهمی هستند، افزود: این عزیزان از ابتدای پیروزی انقلاب هم با توجه به رخداد شرایط سخت، یاور انقلاب بودند که سپاه نیز براساس ضروریات آن دوره تشکیل شد.
 
رئیس قوه‌مقننه یکی دلایل از تشکیل سپاه پاسداران را مسئله حفاظت دانست و تأکید کرد: یکی از نگرانی‌ها پس از پیروزی انقلاب، وضعیت رهبران انقلاب بود که آنها در آن به مسئله حفاظت قائل نبودند، به طوریکه حتی پس از انجام دو ترور از سوی گروهک فرقان، مشخص شد که این گروهک به دنبال ترور شهید مطهری است و ما این مسئله را به اطلاع ایشان رساندیم، اما شهید مطهری مسئله حفاظت از خود را قبول نکرد، از این رو نظام مجبور شد که مسئله حفاظت از افراد را اجباری کند.
 
لاریجانی تصریح کرد: نیروهای سپاه پاسداران بهترین افراد و صادق به آرمان‌های انقلاب بوده و هستند. انصافاً سپاه پاسداران از آغاز انقلاب در مسئله حفاظت از مقامات بسیار خوب عمل کرد که این مسئله موجب شد تا کمتر شاهد بروز ترور در کشور باشیم.
 
وی اضافه کرد: زمانی که برخی مشکلات حفاظتی در بخش هواپیمایی به وجود آمد، سپاه بار دیگر وارد عمل شد که خوشبختانه این مسائل نیز رفع شد.
 
رئیس مجلس مقابله با گروه‌های تروریستی و تجزیه‌طلب را یکی دیگر از اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال‌های پیروزی انقلاب دانست و گفت: سپاه همواره نقش تعیین‌کننده‌ای چه در دوران جنگ تحمیلی و چه در دیگر ادوار داشته است.
 
لاریجانی ادامه داد: سپاه به دلیل اینکه به بدنه بسیج متصل بود و براساس مسئولیت مکتبی رفتار می‌کرد، توانست به موفقیت‌های بسیاری دست یابد که باید از تلاش‌های نیروهای سپاه تقدیر و تشکر کرد.
 
وی در ادامه سخنانش به جایگاه مدافع حرم اشاره و تأکید کرد: جایگاه شهدای حرم نشان می‌دهد که نیروهای سپاه، نیروهای مکتبی بوده و از اساس مکتب اسلام و انقلاب دفاع می‌کنند.
 
رئیس مجلس در همین زمینه افزود: در سال‌های پیروزی انقلاب، جنگ در حریم سرزمین ما ایجاد شد و همه به دنبال مقابله با متجاوزان بودند، اما وقتی مدافعان حرم در این عرصه جان خود را فدا می‌کنند، صرفاً برای دفاع از مکتب است که این چیزی نیست که در هر نیروی نظامی در سایر کشورها رخ دهد.
 
لاریجانی اظهار داشت: در سالهای اخیر با توجه به بروز درگیری‌ها و بحران‌های منطقه‌ای، ائتلاف‌ها و گروه‌های بزرگ و کوچکی برای مقابله با این بحران‌ها ایجاد شد، اما هیچ دستاورد و نتیجه‌ای نداشت، زیرا نیروهای مستعد مکتبی درون آن گروه‌ها نیست، البته ممکن است تسلیحاتی داشته باشند، اما افراد در این عرصه نقش‌آفرین هستند.
 
وی کمک جمهوری اسلامی ایران به دولت و مردم کشورهای عراق و سوریه و نیز مقابله با تروریست‌ها را براساس مکتب دینی‌اش قلمداد کرد و گفت: این مسئله موجب شد که نتایج و دستاوردهای بسیاری در این عرصه به وجود آید.
 
رئیس مجلس همچنین به عملکرد و نقش مثبت نیروهای حفاظت از مجلس اشاره و تأکید کرد: برای اینکه چارچوب نظام حفظ شود، یکی از ابعاد آن مجلس شورای اسلامی است که خوشبختانه سپاه، مسئولیت حفاظت از این نهاد را برعهده دارد و به خوبی در این عرصه عمل کرده است.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان