arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۷۲۷۴
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۳ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۵

نوبخت:فعلا هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت گاز و دیگر حامل‌های انرژی نداریم

سخنگوی دولت گفت: میزان بودجه دفاعی و امنیتی ٨٦ درصد، بهداشت و سلامت ٧٥ درصد، آموزش و پژوهش ٨٢ درصد و رفاه و اجتماعی ٦٦ درصد در طول سال‌های ٩٢ تا ٩٥ افزایش داشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی دولت گفت: میزان بودجه دفاعی و امنیتی ٨٦ درصد، بهداشت و سلامت ٧٥ درصد، آموزش و پژوهش ٨٢ درصد و رفاه و اجتماعی ٦٦ درصد در طول سال‌های ٩٢ تا ٩٥ افزایش داشته است.
 
به گزارش انتخاب، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره عملکرد بودجه ای دولت گفت: هزینه های جاری در دولت یاردهم یعنی از سال ٩٢ تا ٩٥ حدود ٥٩ درصد افزایش داشته، همچنین اعتبارات عمرانی و تملک دارایی سرمایه ای در طول این مدت ٦٧ درصد افزایش داشته است.
 
وی تصریح کرد: میزان بودجه دفاعی و امنیتی ٨٦ درصد، بهداشت و سلامت ٧٥ درصد، آموزش و پژوهش ٨٢ درصد و رفاه و اجتماعی ٦٦ درصد در طول سال‌های ٩٢ تا ٩٥ افزایش داشته است.
 
نوبخت در پاسخ به این سوال خبرنگار فارس که آیا بر اساس قانون بودجه قیمت گاز و دیگر حامل های انرژی افزایش در سال آینده خواهد یافت یا خیر گفت: در قانون هدفمندی تصریح شده که هرگونه افزایش قیمت باید به تصویب مجلس برسد، مجلس که چیزی اضافه نکرد، ما هم تصمیمی همانطور که سال گذشته نداشتیم، امسال هم نداریم که قیمتی را اضافه کنیم.
 
وی تاکید کرد: این ها بحث هایی است که باید در زمان بررسی آیین‌نامه اجرایی تبصره ١٤ راجع به آن صحبت کنیم، فعلا هیچ تصمیمی برای این افزایش نداریم.
 
نوبخت در پاسخ به این سوال که آیا حضور اقای روحانی در انتخابات٩٦ قطعی شده است یا خیر گفت: در ارتباط با بحث اقای روحانی انشالله هر زمانی ایشان قطعی اعلام کرد ما هم خدمت شما قطعی اعلام می کنیم. اجازه دهید ایشان الان کارهای اجرایی و اداری که دارند را انجام دهند؛ هنگامی هم که خدمت رهبری رسیدیم ایشان تاکید فرمودند که دولت تمام همتش بر همین امور باشد.
 
سخنگوی دولت درباره نرخ ارز و نفت در بودجه ٩٦ گفت: در بودجه٩٦ نرخ دلار ٣ هزار و ٣٠٠ تومان و قیمت هر بشکه نفت هم بین ٥٠ تا ٥٥ دلار تعیین شده است.
 
نوبخت درباره انتشار برخی خبرها مبنی بر وجود مدیران دو تابعیتی در دولت و معرفی ١٠ نفر از سوی دادستانی به وزارت اطلاعات تاکید کرد: معتبرترین مرجع از نظر اطلاعاتی وزارت اطلاعات است و هنگامی که وزیر اطلاعات سخنانی را بیان می کند مطمنا قدرت دفاع از سخنان دارد، اگر جایی لیستی دارد که در دولت دوتابعیتی وجود دارد، ان فهرست را ارائه کنند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان