arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۷۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۴ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۵

درخواست مسکو برای تشکیل هیاتی متحد از مخالفان سوریه در ژنو

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون وزیر خارجه روسیه بر لزوم تشکیل هیاتی متحد از مخالفان سوریه و همچنین مشارکت کردها در نشست ژنو تأکید کرد.

به گزارش انتخاب، میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی تأکید کرد: مسکو هر روز با دمشق درباره مسائل تقریبا محرمانه‌ای از جمله ایجاد مناطق امن صحبت می‌کند.

وی به خبرنگاران گفت: ما بر تشکیل هیاتی متحد از مخالفان سوریه حساب باز کرده‌ایم؛ چراکه همگان در نهایت برای اجرای قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت به اینجا آمده‌اند. هدف مشترک واضح است اما آن طور که ما می‌دانیم هر هیئتی تفسیر خاص خود را از این قطعنامه دارد.

بوگدانف ابراز امیدواری کرد که امروز (دوشنبه) دیدارها و تماس‌هایی میان هیئت مخالفان مورد حمایت ریاض و مخالفان مورد حمایت مسکو صورت گیرد.

وی گفت: ما خواهان مشارکت دیگر گروه‌ها در مذاکرات ژنو هستیم. تاکنون مساله مهم مشارکت کردها حل نشده است و ما خواهان مشارکت کردها در مذاکرات ژنو هستیم.

از سوی دیگر، شبکه خبری المیادین به سند پیشنهاداتی که استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه به هیات‌های شرکت کننده در نشست ژنو تحویل داده بود، دست یافت.

این سند شامل سه مسئله اصلی است که بر قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت مبتنی است. مساله اول اقدامات مربوط به حکومت معتبر و بدون داشتن گرایش طایفه‌ای و دوم دستور زمانی برای تدوین قانون اساسی و سوم انتخابات آزاد و شفاف براساس معیارهای بین المللی است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان