arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۷۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۴ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۵

سارا خادم‌الشریعه: پیشنهاد آمریکا برای حضور درتیم ملی شطرنج این کشور را نپذیرفتم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سارا خادم‌الشریعه قهرمان شطرنج ایران در برنامه «آبان» که از سایت «آپارات» پخش می‌شود، حضور پیدا کرد و درباره این ورزش و حضور بانوان در آن سخن گفت.

به گزارش انتخاب؛ این ورزشکار زن جوان که به دلیل بازی جوانمردانه و پذیرش تساوی مقابل حریف اوکراینی که بازی را به اتمام رساند تا حریفش به بیمارستان برود، نامزد ورزشکار  با اخلاق سال شده، درباره این مسابقه گفت: «می‌توانستم تلاش کنم تا بازی را ببرم. رتبه خوبی هم در جدول داشتم اما حریف به دلیل اینکه دوستش در بیمارستان بود، می‌خواست به بیمارستان بازگردد و به همین دلیل مسابقه را زودهنگام تمام کرده و مساوی کردیم.»  این کار خادم‌الشریعه بازتاب زیادی در رسانه‌‌ها داشت اما او تاکید کرد که شهرت را دوست ندارد با این حال بازتاب این کار باعث شد علاقمندی به شطرنج در میان جوانان بیشتر شود.

بعد از قهرمانی خادم‌الشریعه بسیاری از کشورها از او برای همکاری و حضوردر تیم شطرنج دعوت کردند، او دراین باره توضیح داد: «از آمریکا برای تحصیل در دانشگاه و بازی در تیم شطرنج از من دعوت شده بود اما من نپذیرفتم.»

به گفته این ورزشکار در حال حاضر بانوان وضعیت بهتری از مردان در قهرمانی شطرنج در ایران دارند و شطرنج تنها رشته‌ای است که می‌تواند قهرمانی جهان را برای زنان ایرانی به ارمغان بیاورد. چون به لحاظ فیزیکی حرکت ندارد. او هم‌ اکنون دارای استاد بین‌المللی آقایان  در شطرنج است که از استاد بزرگ بانوان مقام بالاتری است.

برنامه «آبان» برنامه‌ای درباره زنان است که به گفت‌وگو با شخصیت‌های زن معاصر در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و هنری،‌ ورزشی‌ و علمی و... می‌پردازد. این برنامه به کارگردانی مهرداد شاملو و بهروز داوودی و با اجرای آزاده نامداری روزهای شنبه روی سایت آپارات قرار می‌گیرد.
نظرات بینندگان