arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۷۸۵۲
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۱ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۵

اسكناس نو از ٢٠ اسفند به بانك ها می آید/ كاهش ٥٠ درصدی تولید اسكناس

مدیركل ریالی و نشر بانك مركزی گفت: از ٢١ اسفندماه توزیع اسكناس نو آغاز خواهد شد و این در حالی است كه به درخواست بانك ها از ٢٠ اسفند تا ١٥ فروردین سقف برداشت افزایش خواهد یافت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیركل ریالی و نشر بانك مركزی گفت: از ٢١ اسفندماه توزیع اسكناس نو آغاز خواهد شد و این در حالی است كه به درخواست بانك ها از ٢٠ اسفند تا ١٥ فروردین سقف برداشت افزایش خواهد یافت.
 
به گزارش انتخاب، مسعود رحیمی در نشست خبری بانك مركزی در رابطه با انتشار و توزیع اسكناس نو، اظهار كرد: طی ١٠ سال گذشته برنامه های بانك مركزی بر آن بوده تا مردم به سمت بانكداری الكترونیكی سوق پیدا كنند كه این موضوع سرعت پرداخت را افزایش و هزینه ها را كاهش داده است.
 
وی افزود: در سال گذشته هزینه تولید اسكناس نسبت به سال ماقبل آن ٥٠ درصد كاهش یافته است.
 
مدیركل ریالی و نشر بانك مركزی با بیان اینكه در پایان سال میزان تقاضا برای اسكناس افزایش می یابد خاطرنشان كرد: از ٢١ اسفندماه در شهرستان ها ٩ هزار میلیارد ریال و در تهران ٧ هزار میلیارد ریال اسكناس نو در قطع ٢ هزار تومانی، ٥ هزار تومانی و ١٠ هزار تومانی توزیع خواهد شد.
 
وی تاكید كرد: در تهران ٦٠ شعبه از بانكهای ملی، صادرات، ملت، اقتصادنوین، سینا، پست بانك و سپه وظیفه توزیع اسكناس نو را برعهده خواهند داشت.
 
همچین ناصر حكیمی مدیركل فناوری اطلاعات بانك مركزی خبر از احتمال افزایش سقف برداشت از ٢٠ اسفند تا ١٥ فروردین به درخواست بانك ها داد.
 
وی همچنین در رابطه با ورود مستر کارت به نظام بانکی ایران گفت: مسائل مربوط به مسترکارت جزو اولین تحریم‌ها بوده و با توجهبه مذاکرات انجام گرفته همچنان مشکلات و مسائل این ارتباط رفع نشده و همچنان به شبکه متصل نشده‌ایم.
 
مدیركل ریالی و نشر بانك مركزی یادآور شد: در حال حاضر امکان اتصال به شبکه مسترکارت وجود ندارد اما با شبکه‌های غیر امریکایی مذاکراتی صورت گرفته و در سال آینده نتایج مذاکرات مشخص خاهد شد.
منبع:میزان
 

نظرات بینندگان