arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۸۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۲۱ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۵

واکنش بروجردی به خطبه وداع سرکرده گروهک تروریستی داعش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت: روند پیروزی‌های اخیر بر گروهک‌های تروریستی با همکاری محور مقاومت در منطقه حاصل شد.
 
به گزارش انتخاب، یاسر عثمان رئیس دفتر حفاظت منافع مصر در تهران پیش از ظهر امروز (چهارشنبه 11 اسفند) با علاء‌الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
بروجردی در ابتدای این دیدار گفت: ایران و مصر به عنوان دو کشور تاریخی و مهم با همکاری‌های یکدیگر می‌توانند نقش موثری در حل و فصل مسائل و مشکلات منطقه‌ای ایفا کنند.
 
وی در ادامه افزود: گسترش ارتباطات پارلمانی بین دو کشور نقش مهمی در توسعه مناسبات فی‌مابین در عرصه‌های مختلف و مورد علاقه دارد.
 
رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با اشاره به خطبه وداع سرکرده گروهک تروریستی داعش، گفت: روند پیروزی‌های اخیر بر گروهک‌های تروریستی در منطقه نصرت الهی است که با پایداری و همکاری محور مقاومت در منطقه حاصل شد و حامیان مالی و تسلیحاتی تروریست‌ها در منطقه را ناکام و شرمسار گرداند.
 
بروجردی در پایان این دیدار گفت: ایران و مصر می‌توانند در زمینه‌های اقتصادی به‌ ویژه توسعه صنعت گردشگری با یکدیگر همکاری کنند.
 
یاسر عثمان رئیس دفتر حفاظت منافع مصر در تهران نیز در همین دیدار با اشاره به علاقمندی کشور برای گسترش روابط با ایران، گفت: توسعه مناسبات با ایران به عنوان کشوری تأثیرگذار و کلیدی در خاورمیانه مورد توجه مسئولان مصری قرار دارد.
 
وی افزود: اشتراکات تاریخی، دینی و فرهنگی ایران و مصر و اهمیت جایگاه دو کشور در منطقه زمینه مناسبی برای گسترش مناسبات فی‌مابین فراهم کرده که می‌بایست از آنها بهره برد.
 
یاسر عثمان تاکید کرد: دو کشور در بسیاری از مسائل منطقه از جمله لزوم مبارزه با تروریسم و استفاده از راه‌حل سیاسی به جای رویارویی نظامی در بحران‌های منطقه با یکدیگر هم نظر هستند.
 
رئیس دفتر حفاظت منافع مصر در تهران در پایان این دیدار نسبت به توسعه ارتباطات و همکاری‌های دو کشور ابراز امیدواری کرد.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان