arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۹۰۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۹ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۵

سردار ساجدی نیا : استفاده کنندگان از موادمحترقه خطرناک تا ۱۵ نوروز میهمان پلیس خواهند بود

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به تمهیدات ویژه پلیس برای چهارشنبه آخر سال، از کشف 24 میلیون عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز در پایتخت خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به تمهیدات ویژه پلیس برای چهارشنبه آخر سال، از کشف 24 میلیون عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز در پایتخت خبر داد.
 
به گزارش انتخاب، سردار حسین ساجدی نیا روز یکشنبه افزود: امسال اقدامات بسیاری خوبی در زمینه حفظ و تامین ایمنی و سلامت شهروندان در آستانه چهارشنبه آخر سال انجام شده که مهم ترین این اقدامات کشف بیش از 24 میلیون عدد انواع موادمحترقه غیرمجاز است.
وی تصریح کرد: این میزان موادمحترقه کشف شده با هماهنگی مقام قضایی، معدوم و امحا می شود.
رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه از منظر نیروی انتظامی مواد محترقه کم خطر وجود ندارد گفت: مجموعه پلیس تهران بزرگ با عوامل تولید، پخش، قاچاق هر نوع مواد محترقه که جان و مال شهروندان را دچار مخاطره کند، برخوردی قاطع و قانونی خواهد داشت.
سردار ساجدی نیا با بیان اینکه بر طبق آمارها بیشترین آسیب و سوختگی ناشی از انفجار مواد محترقه مربوط به کودکان و نوجوانان است از والدین درخواست کرد که با نظارت ویژه بر فرزندان خود از بروز آسیب های احتمالی در شب چهارشنبه آخر سال پیشگیری کنند.
رئیس پلیس تهران بزرگ با اشاره به وقوع حادثه پلاسکو و رشادت نیروهای آتش نشان در جریان این حادثه اظهار کرد: به پاس احترام به مقام شامخ شهدای آتش نشان، از شهروندان می خواهیم آئین چهارشنبه آخر سال را بدون استفاده از مواد محترقه خطرناک برگزار کنند.
 
* استفاده کنندگان از موادمحترقه خطرناک در چهارشنبه آخر سال تا پایان تعطیلات نوروز میهمان پلیس خواهند بود
سردار ساجدی نیا با هشدار به عوامل تولید، توزیع و پخش مواد محترقه گفت: با هماهنگی مراجع قضایی، استفاده کنندگان از این مواد خطرناک در چهارشنبه آخر سال بازداشت و تا 15 فروردین مهمان پلیس خواهند بود.
سردار ساجدی نیا خاطرنشان کرد: افرادی که در چهارشنبه آخرسال از داخل خودرو اقدام به پرتاب مواد محترقه کنند، علاوه بر دستگیری، خودروی آنها توقیف و به پارکینگ منتقل می شود.
 
* افزایش 40 درصدی ایستگاه های نوروزی پلیس تهران بزرگ
فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در ادامه با اشاره به تمهیدات ویژه پلیس برای تعطیلات نوروز، از افزایش 40 درصدی ایستگاه های پلیس تهران بزرگ در نوروز 96 نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
وی افزود: 553 ایستگاه پلیس در 375 محله تهران برای خدمت رسانی و تامین امنیت شهروندان در طول تعطیلات نوروز راه اندازی و فعال خواهند شد.
به گفته رئیس پلیس تهران بزرگ، در برخی محلات و با توجه به وسعت و موقعیت جغرافیایی، ایجاد 2 ایستگاه نوروزی پلیس پیش بینی شده است.
 
سردار ساجدی نیا ادامه داد: در روزهای پایانی سال و همچنین ایام نوروز، تعداد گشتی های پلیس افزایش یافته و ایست های بازرسی نیز با هماهنگی مقام قضایی در برخی نقاط جرم خیز پایتخت ایجاد می شود.
 
* حمل اثاثیه و لوازم منزل در ایام نوروز تنها با مجوز پلیس امکانپذیر است
رئیس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه شهروندان حتی الامکان حمل لوازم و اثاثیه منزل خود را تا پیش از آغاز تعطیلات نوروز انجام دهند و گفت: در ایام نوروز اسباب کشی منازل تنها با مجوز رسمی کلانتری محل، امکانپذیر است.
وی تاکید کرد: با هماهنگی مراجع قضایی امسال نیز همچون سال گذشته به مجرمان و سارقان خطرناک حاضر در زندان، مرخصی تعطیلات نوروزی داده نمی شود.
سردار ساجدی نیا یادآور شد: سارقان سابقه دار در تمامی فصول سال به ویژه ایام پایانی سال و نوروز در رصد ماموران پلیس قرار دارند.
سردار حسین ساجدی نیا فرمانده انتظامی تهران بزرگ و جمعی از فرماندهان و روسای پلیس های تخصصی پایتخت امروز(یکشنبه) با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) ضمن دیدار و گفت وگو با مدیرعامل ایرنا از بخش های مختلف این سازمان خبری نیز دیدن کردند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان