arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۹۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۰۹ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۵

انتقاد رئیس‌جمهور کوبا از سیاست‌های ترامپ

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : رائول کاسترو از سیاست‌های مهاجرتی، تجاری و دیگر سیاست‌های دولت دونالد ترامپ همزمان با برنامه‌ریزی این دولت برای بازبینی در طرح تنش زدایی دولت اوباما با کوبا شدیدا انتقاد کرد.

به گزارش انتخاب، رائول کاسترو، رئیس‌جمهور کوبا در نخستین سخنان انتقاد آمیزش علیه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از زمان رسیدن به ریاست جمهوری گفت که سیاست‌های تجاری او "خودخواهانه" و طرح او برای احداث دیوار در مرز با مکزیک "غیرمنطقی" است.

رئیس‌جمهور کوبا طی سخنرانی در یک نشست رهبران چپ‌گرا در ونزوئلا که یکشنبه شب از تلویزیون دولتی پخش شد، این اظهارات را مطرح کرد.

دونالد ترامپ پیش از رسیدن به ریاست جمهوری نیز تهدید کرده بود طرح تنش زدایی در روابط آمریکا با کوبا که از سوی دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق کلید زده شده بود را خنثی خواهد کرد مگر آنکه "یک توافق بهتر" در نظر گرفته شود.

ماه گذشته میلادی نیز کاخ سفید اعلام کرد که در حال بازبینی کامل در همه سیاست‌های آمریکا در قبال کوبا است.

کاسترو گفت: دستور کار جدید دولت آمریکا در بردارنده یک سیاست تجاری خودخواهانه و افراطی است که موجب آسیب دیدن رقابت پذیری تجارت خارجی ما،‌ نقض توافق‌های زیست محیطی و تعقیب و استرداد مهاجران می‌شود.

رائول کاسترو تاکید کرد: علت مهاجرت، افزایش نابرابری و فقر بر اثر نظام اقتصادی ناعادلانه بین‌المللی است. بنابراین احداث دیوار در مرز آمریکا و مکزیک "غیرمنطقی" بوده و هدفش فقط مکزیکی‌ها نیست بلکه همه مردم آمریکای لاتین است.

وی ادامه داد: شما با دیوارها نمی‌توانید جلوی فقر، مهاجران و مصیبت‌ها را بگیرید بلکه راهش همکاری، تفاهم و صلح است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان