arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۹۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۶ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۵

وزیر خارجه عراق خواستار اعاده کرسی سوریه در اتحادیه عرب و تصمیم شجاعانه درباره یمن شد

وزیر خارجه عراق در نشست وزرای خارجه کشورهای عربی در اتحادیه عرب، خواستار بازگرداندن کرسی سوریه در اتحادیه عرب شد و از دولت های عرب خواست برای پایان دادن به تراژدی یمن یک تصمیم شجاعانه بگیرند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : وزیر خارجه عراق در نشست وزرای خارجه کشورهای عربی در اتحادیه عرب، خواستار بازگرداندن کرسی سوریه در اتحادیه عرب شد و از دولت های عرب خواست برای پایان دادن به تراژدی یمن یک تصمیم شجاعانه بگیرند.

به گزارش انتخاب، ' ابراهیم الجعفری' روز سه شنبه در سخنرانی خود در نشست وزرای خارجه کشورهای عربی در اتحادیه عرب در قاهره مصر که تلویزیون دولتی عراق به طور مستقیم آن را پخش کرد گفت که نمی توان بیش از این غیبت سوریه را از اتحادیه عرب تحمل کرد در حالی که سوریه مغز عرب است.
 
وی اضافه کرد که اتحادیه عرب فقط نماینده دولت های عربی نیست بلکه نماینده ملت های عربی است و باید این اتحادیه بتواند همه ملت های عربی را در بگیرد و باید به مسئله بحران سوریه و غیبت آن در اتحادیه عرب پایان بدهد.
 
الجعفری در همین راستا تاکید کرد که هرگونه تضعیف یک کشور عربی به معنی تضعیف همه اعراب است و اگر اعراب نمی توانند با هم متحد شوند حداقل می توانند به اجماع برسند و باید بحران سوریه را پشت سر گذاشت.
 
وزیرخارجه عراق همچنین بار دیگر حضور نظامی ترکیه را در اراضی عراق محکوم کرد و گفت: برغم اجماع عربی بر رد این حضور نظامی ولی کشورهای عربی با قدرت بیشتری برای بیرون راندن نظامیان ترکیه از شمال عراق باید فشار وارد کنند.
 
الجعفری همچنین از پایان گروه تروریستی داعش در آینده نزدیک خبر داد و گفت که گروه تروریستی داعش در حال حاضر فقط در مساحت چند کیلومتر در حال آخرین نفس هایش است و در روزهای آینده پیروزی نهایی را بر داعش اعلام می کنیم.
 
وزیر خارجه عراق از همه نیروهای مسلح عراق به ویژه الحشد الشعبی در جنگ با تروریسم تقدیر کرد و گفت که گروه تروریستی داعش از همه شیوه های پلید در این جنگ بهره برد، که آخرین مورد آن چند روز قبل بود که از سلاح شیمیایی استفاده کرد.
 
ابراهیم الجعفری خاطر نشان ساخت که حملات انتحاری داعش در موصل به میزان 75 درصد کاهش یافته است و تعداد آوارگان در موصل به بیش از 200 هزار نفر رسیده است.
 
وزیر خارجه عراق به مسئله فلسطین اشاره کرد و گفت که باید از ایراد خطابه ها و صدور بیانیه ها در قبال مسئله فلسطین دست برداریم و در عمل برای مشکل فلسطین چاره اندیشی کنیم.
 
الجعفری در خصوص تجاوز نظامی عربستان به یمن نیز گفت که این جنگ غالب و مغلوب ندارد بلکه در این جنگ کرامت اعراب خدشه دار شده است و خون عرب هاست که در حال ریختن است.
 
وی تاکید کرد که باید جهان عرب برای پایان جنگ یمن یک تصمیم شجاعانه بگیرد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان