arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۹۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۸ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۵

وزیر ارشاد: مذاکره نمایندگان ایران با عربستان بر سر اعزام حجاج احتمالا به دور دوم می‌افتد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از احتمال برگزاری دور دوم مذاکرات میان ایران و عربستان درباره حج آتی خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از احتمال برگزاری دور دوم مذاکرات میان ایران و عربستان درباره حج آتی خبر داد.

به گزارش انتخاب، سیدرضا صالحی امیری در حاشیه اختتامیه نهمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال در ارتباط با تعیین تکلیف اعزام حجاج ایرانی به عربستان و نتیجه مذاکرات با این کشور اظهار کرد: برای بررسی مسئله اعزام حجاج ایرانی به عربستان 5 نفر از همکارانمان در بعثه را به این کشور اعزام کردیم تا بتوانیم در صورت تحقق اهداف و خواسته‌هایمان مبنی بر تعیین امنیت و اعزام عزتمندانه زائران ایرانی، بار دیگر اعزام را به این کشور داشته باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در نهایت این مذاکره ظاهرا وزیر حج عربستان در ملاقات با هیئت اعزامی توافقی را داشته‌اند که احتمال می‌دهیم دور دومی نیز در ارتباط با مذاکرات داشته باشیم.

صالحی امیری افزود: همانطور که گفتم از شروط مهم ما اعزام عزتمندانه حجاج و تامین امنیت آنان است و اگر شروط ما مورد پذیرش طرف مقابل قرار گیرد می‌توانیم اعزام به این کشور را داشته باشیم در غیر این صورت دولت عربستان باید پاسخگوی مردم باشد.

وی در ارتباط با بحث فضای مجازی و نحوه برخورد با این فضا نیز گفت: مسئله اصلی در این فضا این است که بخش عظیمی از جامعه با آن درگیر است و اساسا نمی‌توانیم آن را نفی کنیم و لذا با 3 رویکرد مواجه می‌شویم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: رویکرد اول برخورد سلبی، رویکرد دوم رفتار ولنگارانه و رویکرد سوم پذیرش این فضا و صیانت در فضای تولید اطلاعات و امنیت اخلاقی است.

صالحی امیری با بیان اینکه حریم خانواده در فضای مجازی باید محفوظ باشد، گفت: در وزارت ارشاد مسئولیت ثبت‌نام کانالها و پایگاه‌های اینترنتی را برعهده گرفتیم و لذا تلاش می‌کنیم در جامعه بستر تولید محتوای سالم را فراهم آوریم.

وی با بیان اینکه مردم باید ضمن برخورداری از فضای سالم، در حوزه فضای مجازی صیانت شوند، گفت: تاکنون ثبت‌نام از کانالهای بالای 5 هزار عضو را داشته‌ایم که 4 هزار کانال ثبت‌نام کرده‌اند و تا آخر سال فرصت برای سایرین نیز باقیست.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان