arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۰۹۰۵
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۷ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۵

جوابیه وزارت نفت به گزارش صدا و سیما

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : وزارت نفت درباره گزارش منتشره در یکی از بخش‌های خبری سیما جوابیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش انتخاب، وزارت نفت با انتشار جوابیه‌ای در پاسخ به گزارش منتشره در یکی از بخش‌های خبری سیمای جمهوری اسلامی، تاکید کرد: تغییرات نرخ گازبها در پله­‌های اول و دوم ماه‌­های گرم بوده که مبلغی کمتر از ۳۰ هزار ریال در ماه به قبوض گاز مشترکان افزوده و قیمت گاز در زمستان هیچ­‌گونه افزایشی نسبت به سال گذشته نداشته است.

متن این جوابیه بدین شرح است:

احتراماً، پیرو انتشار گزارشی درباره نرخ تعرفه گاز در مورخ ۲۱ /۱۲ /۹۵ از بخش‌خبری ۱۴ شبکه یک به استحضار می­رساند، همان­‌گونه که پیش از این نیز بارها به بخش‌­های مختلف صداوسیما توضیح داده شده است، مطابق مصوبات هیات محترم وزیران نرخ محاسباتی قیمت گازبها برای ماه‌­های گرم سال پس از پله‌های اول و دوم ۱۵۰۰ ریال بوده است. از طرفی مصوبه مورخ ۲ /۷ /۹۵ هیات محترم وزیران تنها منجر به تغییرات نرخ گازبها در پله­‌های اول و دوم ماه­‌های گرم بوده که مبلغی کمتر از ۳۰ هزار ریال در ماه به قبوض گاز مشترکان افزوده اما همان‌گونه که می­‌دانید سرمای زودرس در سال‌جاری منجر به افزایش شدید مصرف گاز و در نتیجه افزایش مبلغ گازبها شد.

مزید اطلاع، قیمت گاز در زمستان هیچ‌­گونه افزایشی نسبت به سال گذشته نداشته است. در پایان ضمن تشکر از حساسیت سازمان صداوسیما دوباره یادآور می­‌شویم که این توضیحات بارها به آگاهی همکاران جنابعالی رسیده و علت اصرار آن­ها بر تکرار این موضوع روشن نیست.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان