arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۱۳۲۹
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۲۱ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۵

اعلام زمان مراسم تشییع و یادبود علی معلم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مراسم تشییع پیکر علی معلم، چهارشنبه ۲۵ اسفندماه از مقابل خانه سینما ۲ واقع در خیابان وصال برگزار می‌شود.
 
به گزارش انتخاب، این منتقد و تهیه‌کننده سینما که ۲۳ اسفندماه به‌دلیل عارضه قلبی از دنیا رفت، قرار است پس از مراسم تشییع که راس ساعت ۹ صبح برگزار شود، در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شود.
 
مراسم یادبود علی معلم نیز جمعه ۲۷ اسفندماه از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ در مسجد جامع شهرک غرب برگزار خواهد شد.
 
علی معلم، مدیرمسئول و سردبیر نشریه دنیای تصویر، بنیان‌گذار جشن سینمایی - تلویزیونی حافظ، مدرس، مجری و برنامه‌ساز و تهیه‌کننده‌ی سینما در سن ۵۴ سالگی و درپی حمله قلبی، دار فانی را وداع گفت.
 
معلم سال ۱۳۴۱ در دامغان متولد شد. در رشته‌ی سینما تحصیل کرد، در دهه‌ی ۶۰ فعالیت مطبوعاتی خود را آغاز کرد و در سال ۷۱ با تاسیس ماهنامه «دنیای تصویر» فصل تازه‌ای را در مطبوعات و رسانه‌های سینمایی رقم زد.
 
او که به واسطه‌ی تولید و اجرای برنامه‌هایی مانند «جنگ هنر»، «از واژه تا تصویر»، «سینمای اندیشه» و ... به چهره‌ای شناخته‌شده برای مخاطبان تبدیل شده بود، اولین جشن سینمایی و تلویزیونی خصوصی ایران را تاسیس کرد و تندیس حافظ را به منظومه‌ی سینمای کشور افزود.
 
فعالیت معلم فقط به عرصه‌ی مطبوعات و رسانه‌ها محدود نمی‌شد «شوکران»، «گاوخونی»، «ازدواج به سبک ایرانی» و «آل» از جمله تجربیات او در مقام تهیه‌کنندگی بود. دریافت مدرک دکتری افتخاری به پاس فعالیت‌هایش در عرصه‌ی فرهنگ و هنر نیز یکی دیگر  از عناوین  متعدد او به‌شمار می‌رفت.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان