arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۱۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۱ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۵

اصرار شورا بر مصوبه افزایش 14 درصدی قیمت نرخ بلیت مترو

اعضای شورای شهر با وجود اعتراض فرمانداری مجددا به افزایش 14 درصدی نرخ بلیت مترو رأی دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اعضای شورای شهر با وجود اعتراض فرمانداری مجددا به افزایش 14 درصدی نرخ بلیت مترو رأی دادند.
 
به گزارش انتخاب، صبح امروز احمد دنیامالی رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر با بیان اینکه کمیسیون حمل و نقل به افزایش 100 تومانی بلیت مترو رأی داده است، گفت: متاسف هستم که فرمانداری با این افزایش مخالفت کرده و به‌والله اگر از مردم پول نگیریم راحت‌تر هستیم.
 
وی با بیان اینکه پایه نرخ بلیت مترو پایین و ضعیف است و هیچ سنخیتی بین بهره‌برداری و ساخت وجود ندارد، تصریح کرد: دولت خودش در عید بلیت حمل و نقل از جمله اتوبوس بین شهری را افزایش می‌دهد حالا به نرخ بلیت مترو گلایه می‌کند.
 
همچنین حبیب کاشانی عضو کمیسیون بودجه با بیان اینکه ساخت یک کیلومتر مترو 250 میلیارد تومان هزینه برای شهرداری دارد و سالانه برای ساخت 30 کیلومتر 7500 میلیارد تومان باید بودجه در نظر بگیریم، گفت: حالا فرمانداری نگران 100 تومان است و این در حالی است که با توجه به نرخ تورم ما تنها 30 ریال بلیت مترو را گران کردیم و این در حالی است که دولت نگران گران شدن شیر و ماست نیست اما نگران افزایش 30 ریالی مترو است!
 
همچنین مهدی چمران گفت: اگر دولت یک سوم سهم خود در بلیت مترو که حدود 90 میلیارد تومان می‌شود را بدهد ما قول می‌دهیم که هیچ افزایش نرخی در حوزه بلیت نداشته باشیم.
 
همچنین علیرضا دبیر رییس کمیسیون بودجه شورایق شهر نیز با بیان اینکه ظاهرا در ابتدا فرمانداری افزایش 100 تومانی را پذیرفته اما معلوم نیست از کجا دستور آمده که حالا با آن مخالفت می‌کنند، گفت: فرمانداری برای افزایش 100 تومانی مخالف می‌کند و این درست نیست. این در حالی است که مجبور هستیم برای کمک بیشتر به مترو از محل درآمدهای پایدار هزینه کنیم.
 
در پایان مهدی چمران افزایش 10 درصدی قیمت بلیت را با توجه به اعتراض فرمانداری مطرح کرد که رأی نیاورد و نهایتا پیشنهاد سه کمیسیون شورا مبنی بر اصرار شورا بر همان افزایش 14 درصدی با 18 رأی به تصویب رسید و با وجود اعتراض فرمانداری، شورای شهر بر مصوبه قبلی خود که همان افزایش 14 درصدی بود مصر ماند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان