arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۱۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۲ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۵

جسد برادر ناتنی رهبر کره‌شمالی مومیایی شد/ضرب‌الاجل مالزی برای تحویل جسد

معاون نخست‌وزیر مالزی امروز سه‌شنبه گفت، جسد کیم جونگ-نام که ماه گذشته کشته شد، برای "نگهداری بهتر" مومیایی شد. او همچنین گفت، حدود ۵۰ تن از اتباع کره‌شمالی که مجوز کارشان باطل شد، اخراج می‌شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون نخست‌وزیر مالزی امروز سه‌شنبه گفت، جسد کیم جونگ-نام که ماه گذشته کشته شد، برای "نگهداری بهتر" مومیایی شد. او همچنین گفت، حدود ۵۰ تن از اتباع کره‌شمالی که مجوز کارشان باطل شد، اخراج می‌شوند.
 
به گزارش انتخاب، اخباری از اخراج اتباع کره‌شمالی همزمان با بالا گرفتن تنش‌ها میان پیونگ‌یانگ و کوآلالامپور بر سر نحوه انجام تحقیقات درباره مرگ کیم جونگ-نام، برادر ناتنی رهبر کره‌شمالی مطرح می‌شود. دو کشور همچنین خروج اتباع یکدیگر را ممنوع اعلام کردند و به بن‌بست دیپلماتیک دامن زدند.
 
مقام‌های مالزیایی می‌گویند برادر ناتنی اون در ۱۳ فوریه از سوی دو عامل زن که صورت کیم جونگ-نام را در فرودگاه کوآلالامپور با عامل اعصاب وی‌ایکس آلوده کردند، کشته شده است. کره‌شمالی به عنوان مظنون نخست این ترور، تمامی یافته‌های تحقیقات مالزی را رد می‌کند.
 
احمد زاهد حمیدی، معاون نخست‌وزیر مالزی تاکید کرد جنازه کیم جونگ-نام از سردخانه بیمارستانی در کوآلالامپور خارج شده و پس از فرایند مومیایی شدن (تزریق شریانی مواد نگهدارنده) بازگردانده شد.
 
او به زمان مومیایی شدن اشاره‌ای نکرد.
 
حمیدی در پارلمان مالزی به خبرنگاران گفت: ممکن بود جنازه در سردخانه متلاشی بشود،‌ بنابراین ما این کار را برای حفظ جسد انجام دادیم.   
 
به گفته مقام‌های وزارت بهداشت مالزی، به بستگان کیم جونگ-نام دو تا سه هفته زمان داده شده تا برای تحویل گرفتن جنازه مراجعه کنند. کره‌شمالی خواسته تا جنازه بازگردانده شود و کالبد شکافی مالزی را "بی‌اعتبار" دانسته است.
 
معاون نخست‌وزیر مالزی همچنین گفت، حدود ۵۰ تن از اتباع کره‌شمالی که بیشتر از مجوز اقامتشان در ایالت "ساراواک" در شرق مالزی ماندند، به زودی به پیونگ‌یانگ باز گردانده می‌شوند. او جزئیات بیشتری ارائه نکرد و همچنین نگفت که چرا آنها در بحبوحه ممنوعیت خروج اخراج می‌شوند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان