arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۲۰۳۵
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۷ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۵

خبر وزیر راه از تحول بزرگ در فرودگاه‌های کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر راه و شهرسازی گفت: پیش بینی می‌شود برای نوروز ۹۶ حدود سه میلیون و ۷۵۰ هزار نفر از طریق هواپیما جابجا شوند که حاکی از رشد ۱۷ تا ۱۹ درصدی نسبت به نوروز ۹۵ است.
 
به گزارش انتخاب، در حاشیه بازدید از ترمینال شماره یک و دو فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران ضمن تبریک سال نو به هموطنان کشور اظهار داشت: تمام تلاش مجموعه وزارت راه و شهرسازی فراهم کردن آسایش در تمام شقوق حمل و نقل هوایی، زمینی و دریایی است.
 
وی با اشاره به اتصال مترو و فرودگاه بیان داشت: ما به دنبال پیوستگی هستیم تا مردم با استفاده از مترو در شهر توزیع شوند و از خودروهای شخصی با سوخت فسیلی کمتر استفاده کنند.
 
آخوندی از ورود تاکسی‌های هیبریدی به ناوگان تاکسیرانی فرودگاه مهرآباد خبر داد و گفت: هدف از ورود تاکسی‌های هیبریدی به ناوگان خدماتی فرودگاه مهرآباد کاهش آلودگی زیست محیطی است.
 
وی در ادامه به تعمیر و مرمت ترمینال‌های فرودگاه مهرآباد اشاره کرد و گفت: ترمینال فرودگاه مهرآباد با ظرفیت جابجایی ۱۶ میلیون مسافر باید همواره در بهترین وضعیت قرار داشته باشد و همان طور که ملاحظه می‌کنید، فضای ترمینال نسبت به گذشته بهتر شده و ازدحام مسافر مثل سابق نیست.
 
آخوندی اقدامات عمرانی انجام شده در خصوص باندهای فرودگاهی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم این اقدامات با حضور ریاست جمهوری رونمایی شود.
 
وی افزود: در این دولت ما اقدام به جداسازی باند برخاست از نشست به منظور کاهش تاخیرات نوبت دهی و افزایش دقت شده است.
 
وزیر راه و شهرسازی همچنین به میزان جابجایی مسافر در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال ۹۴ حدود ۴۹ میلیون مسافر جابجا شده‌اند و در ۱۱ ماهه سال جاری به غیر از اسفند ماه ۵۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر جابجا شده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در بخش داخلی ۱۹ درصد رشد نشان می‌دهد.
 
آخوندی با بیان اینکه میزان تقاضا در حوزه حمل و نقل هوایی نسبت به گذشته زیاد شده است، تصریح کرد: برخی از علل این افزایش تقاضا ناشی از آزادسازی قیمت بلیت‌ها بوده است. به طوری که قیمت بلیت در اوقات غیر پیک کاهش می‌یابد و در زمان پیک سفر رو به افزایش می‌رود.
 
وی خاطرنشان کرد: با این اقدام امکان استفاده از هواپیما و میزان بهره‌وری افزایش یافته است. با متغیر شدن قیمت‌های بلیت هواپیما ما شاهد فروش بلیت به قیمت ۵۰ هزار تومان در زمان اوج سفرها نیز بوده‌ایم.
 
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مقایسه میزان جابجایی مسافر در نوروز ۹۵ اظهار داشت: در نوروز ۹۵ ، ۳.۲ میلیون نفر با هواپیما جابجا شده‌اند که نسبت به سال ۹۴، ۱۵ درصد رشد داشته است.
 
وی با اشاره به پیش بینی‌های انجام شده درخصوص جابجایی مسافر با ناوگان هوایی برای نوروز ۹۶ گفت: پیش بینی می‌شود برای نوروز ۹۶ حدود سه میلیون و ۷۵۰ هزار نفر از طریق هواپیما جابجا شوند که حاکی از رشد ۱۷ تا ۱۹ درصدی نسبت به نوروز ۹۵ است.
 
آخوندی با اشاره به وجود تاخیر از سوی برخی ایرلاین‌ها تصریح کرد: در گفتگویی که با مردم در ترمینال فرودگاه مهرآباد انجام دادم متوجه شدم برخی ایرلاین‌ها همچنان در پروازها تاخیر دارند و موجب گلایه‌مندی مردم شده‌اند البته امیدوارم تعداد تاخیرها کمتر شود و ما در وزارت راه و شهرسازی نیز به تاخیرات رسیدگی می‌کنیم و ایرلاین‌هایی که با تاخیر مواجهند را مورد بازخواست قرار می‌دهیم.
 
عباس آخوندی در صحبت با مردم پس از شنیدن گلایه‌های آنها تصریح کرد: مشکل تاخیر با ورود هواپیماهای جدید در حال برطرف شدن است و شرکت های هواپیمایی موظفند حقوق مسافران را رعایت کنند.
 
آخوندی با بیان اینکه تحولات بسیار خوبی در فرودگاه مهرآباد برای رفاه مسافران و تسریع تردد آنان صورت گرفته است، گفت: به زودی شاهد تحولات بزرگ در فرودگاه‌های کشور رخ خواهد داد.
 
وی تاکید کرد: با اتصال مترو به فرودگاه حق دسترسی مسافران به حداقل خواهد رسید و برنامه داریم که فرودگاه ها را به مترو وصل کنیم.
 
وزیر راه وشهرسازی خطاب به مردم و متقاضیان استفاده از حمل و نقل عمومی بیان کرد: مردم درصورت هرگونه گله و شکایت به سامانه اینترنتی شهراه مراجعه کنند و انتقادات و پیشنهادات خود را در این سامانه ثبت کنند و بنده شخصا از طریق این سامانه به شکایات رسیدگی خواهم کرد.
 
وی گفت: دسترسی معلولان و سالمندان در فرودگاه مهرآباد و سایر فرودگاه‌ها افزایش یافته است.
 
وی در ادامه بیان کرد: ما ادعای ارائه بهترین خدمات را نداریم اما تلاش می‌کنیم با کمترین امکانات بیشترین خدمات را به مردم ارائه کنیم تا مردم از سالمترین نوروز بهره‌مند شوند.
نظرات بینندگان