arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۲۰۶۴
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۹ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۵

انجام دومين پرواز آزمايشي به هندورابي، مقصد جديد گردشگري در نوروز ٩٦

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 مديرعامل سازمان منطقه آزادكيش با دومين پرواز آزمايشي  در آخرين بازديد خود از جزيره آرامش در سال ٩٥، از اقدامات انجام شده در هندورابي اعلام رضايت كرد.

به گزارش روابط عمومي واموربين الملل سازمان منطقه آزاد كيش ، دكتر مونسان به همراه جمعي از معاونان ومديران سازمان منطقه آزاد كيش صبح امروز پنج شنبه ٢٦ اسفند با دومين پرواز آزمايشي از آخرين اقدامات انجام شده در جزيره هندورابي بازديد كرد تا جزيره آرامش ميزبان شايسته اي براي گردشگران در نوروز ٩٦ باشد.

اين پرواز با جت فالكون چلنجر به ظرفيت ١١ نفر ساعت ١١ امروز از فرودگاه جزيره كيش به مقصد هندورابي انجام شد و اين پرواز پس از ده دقيقه طي مسير در فرودگاه جزيره آرامش به زمين نشست.

فرودگاه هندورابي با تلاش شبانه روزي مسئولان وكاركنان بخش هاي مختلف سازمان منطقه آزاد كيش وشركت هاي تابعه آماده است تا در نوروز ٩٦ ميزبان رييس جمهوركشورمان براي افتتاح باشد.
بندر هندورابي نيز با كار مداوم بخش هاي مختلف مهياي افتتاح با حضور دكتر روحاني است.

جزيره هندورابي كه از سال ٩٣ با دستور دكتر روحاني رييس جمهور كشورمان در برنامه توسعه قرار رفت اولين جزيره كشور است كه پس از انقلاب اسلامي ايران وارد طرح توسعه شد و با برنامه ريزي هدفمند به عنوان جزيره آرامش با رويكرد اكوتوريست وحفظ طبيعت بكر اين جزيره در دست توسعه است.

با ساخت فردوگاه  وبندر اين جزيره كه مهمترين زيرساخت هاي جزيره آرامش به عنوان مبادي ورودي هستند ساير امكانات گردشگري مانند هتل، كمپ چادري پيشرفته، اماكن پذيرايي، كلوپهاي تفريحات دريايي وغواصي، كلوپ هاي تفريحات ساحلي نظير سافاري و..... ، امكانات پشتيباني ، بهداشتي و امنيتي آماده است مقصدي جديد با ويژگيهاي منحصر بفرد گردشگري براي علاقمندان به آرامش ودوستداران طبيعت باشد.

دكتر مونسان در اين بازديد ضمن ابراز رضايت از روند آماده سازي امكانات براي گردشگران نوروزي واطمينان خاطر از مهيا بودن همه بخش ها به منظور خدمات رساني شايسته به گردشگران هندورابي  در نوروز ٩٦ گفت: با برنامه ريزيهاي انجام شده تورهاي اين جزيره از شنبه ٢٨اسفند آغاز مي شود ويك فروند شناور٨٨ نفره هر روزه براي سفر گردشگران به هندورابي وبازگشت از اين جزيره آماده خدمات رساني است كه در صورت افزايش تقاضا تعداد شناورها در مسير كيش هندورابي وبالعكس افزايش مي يابد.

وي افزود: گردشگران هندورابي مي توانند در سفري يك روزه از اين جزيره زيبا ديدن كنند ودر صورت علاقمندي شب را در هتل يا كمپ چادري اين جزيره اتراق كنند وتجربه اي جديد از سفر به جزيره آرامش در خاطرات خود ثبت كنند.

به گفته مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش: نكته حائز اهميت در ساخت اين امكانات در جزيره هندورابي اين است كه تمامي طرح هاي توسعه اي در هندورابي با محور حفظ محيط زيست اجرا شده است . در اين جزيره كه با عنوان جزيره آرامش پذيراي گردشگران است طبق طرح جامع تمام ساخت و سازها سبك و با استفاده از مصالح سازگار با محيط اجرا شده است. به طور مثال از آسفالت استفاده نشده و در حوزه هاي مختلف سوخت فسيلي نداريم. همچنين خودرو مالكيتي و فضاي اسكان مالكيتي در هندورابي نخواهيم داشت تا همواره اين جزيره با امكاناتي خاص و ويژه براي پذيرش گردشگران آرامش و علاقمندان به اكوتوريست مهيا باشد و محيط زيست بكر آن آسيب نبيند.

وي با اشاره به اينكه نوروز امسال رونق تورهاي گردشگري هندورابي دروازه جديدي را فرا روي صنعت گردشگري جزيره كيش مي گشايد گفت: طبق طرح جامع  جزيره هندورابي  براي پذيرش روزانه 2000 تا2500 گردشگر آمادگي خواهد داشت.

دكتر مونسان ابراز اميدواري كرد زير ساخت هاي فراهم شده و اقدامات گسترده عمراني در هندورابي زمينه ساز حضور فعال سرمايه گذاران بخش خصوصي در اين جزيره باشد تا به مدد تعامل فعالان اقتصادي و سرمايه گذاران داخلي و خارجي روند توسعه هندورابي با شتاب فزاينده اي ادامه يابد.

گفتني است به منظور خدمات رساني مطلوب در اين جزيره  تمامي ارزاق وامكانات مورد نياز براي ميزباني از گردشگران فراهم  وذخيره سازي شده است تا به نحو شايسته از مسافران نوروزي هندورابي پذيرايي شود.