arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۲۲۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۹ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۵

استعفای مقام ارشد سازمان ملل در اعتراض به عقب‌نشینی این سازمان از محکومیت اسرائیل

دبیر کل کمیته امور اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل در غرب آسیا (اسکوا) در اعتراض به اقدام این سازمان در عقب‌نشینی از گزارش اسکوا که رژیم صهیونیستی را رژیم «آپارتاید» خوانده بود، استعفا داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیر کل کمیته امور اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل در غرب آسیا (اسکوا) در اعتراض به اقدام این سازمان در عقب‌نشینی از گزارش اسکوا که رژیم صهیونیستی را رژیم «آپارتاید» خوانده بود، استعفا داد.
 
به گزارش انتخاب، ریما خلف، دبیر کل کمیته امور اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل در غرب آسیا (اسکوا) در اعتراض به اقدام این سازمان در حذف گزارش اسکوا استعفا داد.
 
کمیسیون امور اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل متحد (اسکوا) در 6 بهمن گذشته گزارشی را درباره تبعیض نژادی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین منتشر کرده و اسرائیل را رسما یک «رژیم آپارتاید» توصیف کرده بود که این اقدام سازمان ملل با عصبانیت شدید آمریکا و اسرائیل مواجه شد.
 
 «انتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل رسما در برابر فشار صهیونیست‌ها عقب‌نشینی کرده و به اسکوا دستور داده است تا این گزارش را پس بگیرد.
 
در گزارش سازمان ملل آمده بود که اسرائیل 531 روستای فلسطینی را بین دو سال 1947 و 1949 میلادی تخریب کرده است.
 
بخش دیگری از این گزارش به استبداد حاکم بر برخی کشورهای عربی پرداخته و آورده بود که نخبگان حاکم بر جوامع عربی به دلیل عدم مشروعیتشان در حالتی از نگرانی به سر می‌برند؛ مساله‌ای که باعث می‌شود در سرکوبگری زیاده‌روی کنند.
 
خانم خلف در کنفرانس خبری‌ای که عصر امروز جمعه داشت، گفت به دلیل حذف این گزارش از سایت اسکوا و عقب نشینی سازمان در صحت این گزارش استعفا می‌دهد و گوترش نیز با استعفای وی موافقت کرده است.
 
خلف گفت که گزارش تهیه شده بنا به درخواست کمیته اسکوا و توسط دو پژوهشگر آماده سده بود و رژیم اسرائیل رژیمی است که بر اساس تبعیض نژادی تأسیس شده است.
 
وی به فشارهایی که بر گوترش وارد شد تا تغییر موضع دهد، اشاره کرد و گفت که این فشارها و تهدیدات که منجر شد که دبیر کل سازمان ملل آن را پس گرفت، بر کسی پوشیده نیست.
 
دبیر کل کمیته امور اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل در غرب آسیا (اسکوا) افزود، گزارش اسکوا تأکید دارد که راه حل دو دولتی تا زمانی که رژیم صهیونیستی اقدام به برچیدن دیوار تبعیض نژادی نکند، موفقیت آمیز نخواهد بود.
منبع: فارس
نظرات بینندگان