arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۲۴۳۲
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۹ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
انتقاد امام جمعه کرج از تعداد بالای داوطلبان انتخابات شوراها

اگر قابلیتی ندارید وقت و اموال بیت المال را تلف نکنید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امام جمعه کرج به ثبت نام از نامزدهای شوراهای شهر و روستا اشاره و تصریح کرد: افرادی که ثبت نام می‌کنند اگر در خود قابلیتی نمی‌بینند وقت و اموال بیت المال را تلف نکنند، مثلا در حالی که فقط 13 نفر در شورای کرج حضور می‌یابند اما 1500 نفر برای انتخابات داوطلب می‌شوند.
 
به گزارش انتخاب، آیت الله سیدمحمد مهدی حسینی همدانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج، با اشاره به ولادت حضرت فاطمه(س) و نامگذاری این روز به نام روز زن گفت: شخصیت بزرگوار ایشان باید الگو قرار گیرد.
 
وی ضمن انتقاد از فرهنگ غرب و وارد کردن زن به بازار و کار و بهره بردن از آن تصریح کرد: این فرهنگ باعث فراموشی مهمترین شغل زن یعنی تحکیم خانواده شده است.
  
امام جمعه کرج در ادامه با اشاره به اهمیت فرزندآوری برای زن خاطرنشان کرد: امروز این موضوع به فراموشی سپرده شده است و کسانی که این سیاست را دنبال می‌کنند می‌خواهند جامعه دچار پیری شود.
 
 نماینده ولی فقیه در استان البرز اضافه کرد: متاسفانه طوری تبلیغات کرده‌اند که بسیاری از خانواده‌ها تصور می‌کنند اگر در سن بالا بچه دار شوند بچه ناسالم به دنیا می‌آید و از طرف دیگر سن ازدواج را نیز افزایش داده‌اند.
 
حسینی همدانی به تبلیغات غرب برای فرزندآوری اشاره و اعلام کرد: بانوان کشور باید نسبت به این موضوع هوشیار باشند.
 
 خطیب جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: حزب الله به ندای رهبر عمل کند تا ترفند دشمن برای کاهش تولید نسل خنثی شود.
 
وی با بیان اینکه در فرهنگ غرب زن نه منشأ سعادت است و نه سعادتمند، اعلام کرد: اما در مقابل اسلام زن را منشأ آرامش و رکن اصلی خانه می‌داند.
 
حسینی همدانی در ادامه به فرارسیدن ایام پایان سال و قرار گرفتن در آستانه سال جدید اشاره و اعلام کرد: باید از این ایام عبرت گرفت و از خداوند خواست تا تحولی در ما ایجاد کند.
 
 وی در بخش دیگری از سخنان خود به ثبت نام از نامزدهای شوراهای شهر و روستا اشاره و تصریح کرد: افرادی که ثبت نام می‌کنند اگر در خود قابلیتی نمی‌بینند وقت و اموال بیت المال را تلف نکنند، مثلا در حالی که فقط 13 نفر در شورای کرج حضور می‌یابند اما 1500 نفر برای انتخابات داوطلب می‌شوند.
 
امام جمعه کرج افزود: این کار برگزیدن نامزدها را دشوار می‌کند؛ بنابراین کسانی که رای ندارند حضورشان از نظر شرعی نیز درست نیست و باید افرادی حضور یابند که تخصص دارند.
  
حسینی همدانی در خصوص معیارهای گزینش نیز خاطرنشان کرد: التزام عملی به اسلام و ولایت فقیه و انقلابی بودن از جمله این معیارهاست.
 
 خطیب جمعه کرج در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج گفت: افراد با ایمان نباید به جای مومنان کافران را دوست داشته و آنان را سرپرست خود گیرند.
 
نماینده ولی فقیه در استان البرز ادامه داد: این یک قاعده قرآنی است که اهل ایمان نباید با بیگانگان ارتباط دوستی داشته و آنان را ولی خود بگیرند اما ارتباط براساس قاعده دیپلماتیک ایرادی ندارد ولی جامعه اسلامی نباید از دشمن الگو بگیرد.
 
وی در ادامه به اهمیت تربیت فرزند و دین آموزی به وی از سنین کودکی اشاره و  خاطرنشان کرد: متقین باید در تربیت فرزندان کوشا باشند اما هرگز نباید چیزی را به آنان با فشار تحمیل کرد.
 
 حسینی همدانی در پایان با بیان اینکه متاسفانه برخی از والدین در بی دینی فرزندان نقش دارند، گفت: در دین افراط و تفریط وجود ندارد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان