arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۲۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۲۲ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۵

تندباد اردبیل را درنوردید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزش طوفان گاهی با بیشینه سرعت 98 کیلومتر در ساعت در واپسین روزهای سال 1395برای ساکنان اردبیل و بعضی از شهرستانهای واقع در قسمت مرکزی این استان با مشکل هایی همراه شده است.
 
به گزارش انتخاب؛ بیشینه سرعت طوفان در ایستگاه مرکزی هواشناسی اردبیل 98 کیلومتر در ساعت ثبت شده وسبب شکسته شدن شاخه های درختان ؛ آنتن های تلویزیون و شیشه های برخی واحدهای مسکونی و تجاری و نیز سرنگونی تابلوها و بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح گذرگاههای درون شهری شد.  
 
وزش شدید باد در بعضی از نقاط حاشیه و نیز شهرک های اطراف اردبیل موجی از گرد وغبار و دانه های شن را به هوا بلند کرده و در تردد رهگذران پیاده و سواره ایجاد اختلال کرد.
آسمان اردبیل نیز از سپیده دم امروز (شنبه) در اکثر ساعات ابری بوده و گاهی رگبارهای خفیف و پراکنده باران جلوه های زیبایی از هوای بهاری را برای ساکنان منطقه به تماشا گذاشت.
 
تازه ترین الگوهای جوی از ادامه وزش شدید باد و گاهی طوفان تا عصر دوشنبه یعنی آخرین روز امسال در منطقه مرکزی اردبیل خبر می دهند و وقوع بارش های رگباری پراکنده به خصوص در جنوب این استان نیز احتمال می رود.
این درحالیست که از ظهر سه شنبه یعنی اولین روز سال 1396 با شمالی شدن جریان و نفوذ پرفشار سطح زمین از عرض های شمالی دمای هوا به شکل محسوس و تا هشت درجه سلسیوس (سانتیگراد) در بعضی نقاط استان اردبیل کاهش یافته و احتمال بارش برف د رمرکز و جنوب و باران در شمال این استان را وجود دارد.
انتظار می رود ناپایداری های جوی تا اواخر وقت اولین پنجشنبه سال در اردبیل و بعضی نقاط این استان ادامه یابد و از آن پس به تدریج از میزان تراکم ابر در آسمان کاسته شده و بارش ها متوقف شوند.
 
اداره هواشناسی اردبیل امروز (شنبه) با صدور اطلاعیه ای درباره ادامه بادهای شدید تا اواخر وقت دوشنبه و حاکمیت برف و باران از اولین روز سال در نقاط مختلف این استان به ساکنان این نقاط هشدار داده و از مردم به خصوص مسافران نوروزی خواسته است در سفر به منطقه لباس های ضخیم و تجهیزات کامل زمستانی مانند زنجیرچرخ همراه داشته باشند.
انتظار می رود از جمعه چهارم فروردین تا دومین پنجشنبه سال هوای پایدار و بهاری بر اردبیل و قسمت وسیعی از این استان حاکم باشد.
 
فلات اردبیل به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی و قرار گرفتن در مسیر ناوه ها و جریان های گوناگون جوی از هوای بسیار متغیر برخوردار است و در بعضی از سال ها بارش برف و حاکمیت سرما در هفته های اول بهار در این منطقه دور از انتظار نیست.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان