arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۲۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۳ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۵

تهدید رژیم صهیونیستی به نابودی پدافند هوایی سوریه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تهدید کرد تمام سامانه‌های پدافند هوایی سوریه را نابود خواهند کرد.
 
به گزارش انتخاب، «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تهدید کرد در صورت شلیک دوباره سوریه به جنگنده‌هایشان، تمام سامانه‌های پدافند هوایی این کشور را نابود خواهند کرد.
 
در حالی که این نیروی هوایی رژیم صهیونیستی بود که در تجاوز آشکار به هدفی در نزدیکی شهر «تدمر» حمله کرد اما لیبرمن تهدید کرد: «بار دیگری که سوریه از سامانه‌های پدافند هوایی علیه جنگنده‌های ما استفاده کنند، آنها را بدون کوچکترین تردیدی نابود می‌کنیم.»
 
به نوشته پایگاه خبری «آی24 نیوز» وی همچنین افزود: «ما هیچ تمایلی به درگیر شدن در جنگ داخلی سوریه نداریم، چه به نفع یا چه علیه (بشار) اسد (رئیس جمهور سوریه) و همچنین نمی‌خواهیم با روس‌ها درگیر شویم (اما) امنیت اسرائیل در اولویت است و ما سازش نمیکنیم.»
 
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با بیان اینکه مشکل آنها با انتقال سلاح به جنبش «حزب‌الله» لبنان است، تاکید کرد: «بخاطر همین است که هر زمانی که انتقال سلاح‌هایی که قواعد بازی را تغییر می‌دهند، شناسایی می‌شود، با آن مقابله می‌کنیم.»
 
پیشتر «ایهود باراک» وزیر جنگ و نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی هدف قرار دادن موشک ضد هوایی سوریه توسط اسرائیل را عامل بر عهده گرفتن حمله جنگنده‌های صهیونیستی به «تدمر» توصیف و از آن انتقاد کرد.
 
روزنامه «هاآرتص» نیز در یادداشتی اقدام دولت سوریه در پرتاب موشک به سمت جنگنده‌های اسرائیلی را نشان دهنده تلاش «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه برای تغییر دادن قوانین غیررسمی بازی خوانده بود.
 
بامداد جمعه بود که 4 جنگنده رژیم صهیونیستی با نقض حریم هوایی سوریه، پایگاهی را در نزدیکی «تدمر» هدف قرار دادند. ارتش سوریه نیز چندین موشک ضد هوایی «سام 5» به سمت آنها شلیک کرد که به 2 جنگنده اصابت کرده و یکی از آنها در اراضی اشغالی فلسطین سقوط کرد.
 
گفته می‌شود ارتش رژیم صهیونیستی توانسته یکی از این موشک‌های سام را با سامانه «پیکان 3» برای اولین بار هدف قرار دهد. پیشتر این سامانه در تعدادی از آزمایشات نظامی ناموفق بود.

منبع: فارس
نظرات بینندگان