arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۲۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۶ - ۳۰ اسفند ۱۳۹۵

راهکارهای تحقق شعار سال از نگاه مصباحی‌مقدم /ظرفیت‌های اقتصاد ملی بسیار گسترده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تهران گفت: به نظرم اگر تولید ملی مبنا قرار گیرد می‌تواند اشتغال گسترده ای را ایجاد کند.
 
به گزارش انتخاب، حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم درباره نامگذاری سال 96 تحت عنوان "اقتصاد مقاومتی، تولید-اشتغال" از سوی رهبر انقلاب گفت: رهبر معظم انقلاب عنوان سال نو را دنباله سال 95 قرار دادند یعنی بر اقتصاد مقاومتی تأکید کردند.
 
وی افزود: در مضمون عنوان سال نو همچنان "اقدام و عمل" نهفته است با تأکید بر اینکه تولید ملی شکوفا شود و اهتمام ویژه ای به آن باشد. واقع مسئله این است که ظرفیت اقتصاد ملی ما بسیار گسترده است. من بارها گفتم بیش از 80 درصد اقتصاد کشور در ظرفیت های داخلی و ملی ما نهفته است.
 
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز کشاورزی، انرژی، نقدینگی زیاد در دست مردم، نخبگی جوانان، ظرفیت علمی و فناوری کشور به ویژه در حوزه هوافضا، هسته ای، نانوتکنولوژی و پزشکی را از بسترهای مستعد اقتصاد داخلی خواند که می تواند مورد توجه قرار گیرد و آثارش به سایر عرصه ها تسری پیدا کند و به مزیت های تولیدی و صادراتی تبدیل شوند.
 
وی ادامه داد: تبدیل نفت و گاز خام به انواع فرآورده ها و صادرات فرآورده های نفتی و گازی به جای خام فروشی می تواند در دستور کار قرار گیرد. رفتن به این سمت هم بسترهایی را برای سرمایه گذاری ایجاد می کند و هم موجب اشتغال زایی می شود و ارزش افزوده ای را برای اقتصاد کشور به ارمغان می آورد.
 
این چهره سیاسی اصولگرا تأکید کرد: به نظرم اگر تولید ملی مبنا قرار گیرد می تواند اشتغال گسترده ای را ایجاد کند و رهبر معظم انقلاب روی این مسئله تکیه کردند و واقعا کشور ما از بیکاری جوانان به ویژه جوانان تحصیل کرده رنج می برد. راه حل آن است که بستر لازم برای اشتغال آنها فراهم شود. امیدواریم نام سال 96 چراغ راهنمایی برای دولت و ملت و بنگاه های اقتصادی باشد تا به خوبی از این عنوان و رهنمود استفاده کنند.
نظرات بینندگان