arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۳۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۳ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۰

نزديكان احمدي نژاد عليه نزديكان ضرغامي

چرا دولتي ها تا اين ميزان از صداوسيما دلخورند؟ اخبار آنها را خوب پوشش نمي دهد؟ تبليغ دولت را نمي كند يا برخي چهره هاي كابينه را ممنوع التصوير كرده است؟ يا دلخوري رييس جمهور از سياسيون جمعيت ايثارگران سبب مي شود تا هر از چندگاهي برخلاف انتظار افكار عمومي، محمود احمدي نژاد و مردانش از ضرغامي و مردانش با ادبياتي خاص انتقاد كنند؟پس از انتخابات سال 88 نزديكان محمود احمدي نژاد انتقاد به صداوسيما را آغاز كردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
صبا آذر پيك: چرا دولتي ها تا اين ميزان از صداوسيما دلخورند؟ اخبار آنها را خوب پوشش نمي دهد؟ تبليغ دولت را نمي كند يا برخي چهره هاي كابينه را ممنوع التصوير كرده است؟ يا دلخوري رييس جمهور از سياسيون جمعيت ايثارگران سبب مي شود تا هر از چندگاهي برخلاف انتظار افكار عمومي، محمود احمدي نژاد و مردانش از ضرغامي و مردانش با ادبياتي خاص انتقاد كنند؟پس از انتخابات سال 88 نزديكان محمود احمدي نژاد انتقاد به صداوسيما را آغاز كردند.

به گزارش انتخاب به نقل از اعتماد، در آن زمان چهره هايي مانند علي اكبر جوانفكر و اسفنديار رحيم مشايي در موضعي مشترك، عزت الله ضرغامي و علي دارابي، رييس و قائم مقام صدا و سيما را متهم كردند كه از روي عمد تبليغات خوبي از دولت نهم و دستاوردهايش در كشور انجام نداده اند و از سفرهاي استاني گرفته تا مصوبه هاي دولت نهم در آستانه انتخابات رياست جمهوري مورد بي مهري قرار گرفت.

هفته نامه موج انديشه نزديك به مشايي، در آذر 88 پرونده يي ويژه منتشر كرد و در گزارش ها و گفت وگو هاي مختلف اين موضوع را بازنشر داد كه صدا و سيماي كشور در دست «جمعيت ايثارگران» است و معلوم است اين تشكل اصولگرا چشم ندارد موفقيت هاي دولت نهم را ببيند و يكي از مقصران اصلي كه سبب شد آراي احمدي نژاد بيشتر نشود، رسانه ملي است. ده ها گزارش و مصاحبه با ادبياتي خاص كه صدا و سيما را به «غير ملي» بودن متهم مي كرد. كاريكاتوري با يك بيني كشيده شده كه از تلويزيون خارج شده به نماد دروغ روي جلد اين هفته نامه كار شد و در نهايت نشريه منتسب به مشايي كه آن را «همت دو» ناميده بودند به دليل توهين به رسانه ملي توقيف شد.

 از سوي ديگر در اين دو سال، مشايي در صداوسيما ممنوع التصوير است و خبر يا گزارشي از وي و سخنانش در صداوسيما منتشر نمي شود. بعد از ماجراي دستور احمدي نژاد براي معاون اولي مشايي و اتفاقاتي كه در حاشيه اش رخ داد، مشايي نامه يي به ضرغامي داد و خواستار آن شد كه زمان مناسب به وي داده شود تا در چند برنامه تلويزيوني براي طرح ديدگاه ها و پاسخ به هجمه هايي كه عليه اش وجود دارد، حضور داشته باشد. چهار برنامه «برنامه رو به فردا»، «اين شب ها»، «دو قدم مانده به صبح» و «نگاه يك» حتي از سوي مشايي ليست شد براي اينكه در يكي از آنها حضور داشته باشد.

 اما ضرغامي و دارابي نشان دادند كه تمايل زيادي به حضور مسوول دفتر رييس جمهور در برنامه هايشان ندارند و هيچگاه درهاي اين سازمان براي قرار دادن فرصت برابر براي پاسخ هاي رييس دفتر احمدي نژاد باز نشد. اما اين پاياني بر اين دست از انتقادهاي دولتي ها نبوده و تيم رسانه يي احمدي نژاد باور دارد تا زماني كه صدا و سيما در اختيار جمعيت ايثارگران است، آنها هميشه مظلوم هستند. جمعيت ايثارگران گرچه روزگاري مدعي بود كه از حاميان اصلي احمدي نژاد محسوب مي شود اما زماني كه براي نخستين بار احمدي نژاد در سال 86 به صراحت اعلام كرد كه به هيچ تشكل اصولگرايي از جمله ايثارگران مديون نيست، آرام آرام زمزمه هاي انتقاد از كابينه از زبان ايثارگراني ها بلند شد. از آن طرف دولت هم بارها اين ادعا را مطرح كرد كه ايثارگران در وزراي كابينه از احمدي نژاد سهم خواهي مي كنند و دولت نمي خواهد به آنها سهم بدهد. از هفته نامه پنجره گرفته تا سايت جهان نيوز (متعلق به حميدرضا زاكاني نماينده مجلس و از اعضاي اين جمعيت) همواره از رسانه هاي شاخص ايثارگران هستند كه احمدي نژاد و مشايي را مورد انتقادهاي جدي قرار مي دهند.

 هر چند صدا و سيما در سال 88 به پوشش وسيع سفرهاي استاني دولت نهم پرداخت اما حتي علي اكبر جوانفكر مشاور رسانه يي احمدي نژاد هم بار ها عنوان كرد اين رسانه «ملي» نيست و بي مهري به دولتي ها را ادامه مي دهد. چه زماني كه برنامه 20:30 به چالشي بين ضرغامي و جوانفكر، مشاور رسانه يي احمدي نژاد تبديل شد و چه وقتي كه برنامه «ديروز، امروز و فردا» متهم به تخريب چهره هايي مانند مشايي شد.

سال 86، «عزت الله ضرغامي» رييس صدا وسيما «علي دارابي» را به سمت قائم مقام رييس سازمان صدا و سيماي ايران منصوب كرد. دارابي كه پيش از اين به عنوان «معاون امور مجلس و استان هاي صدا و سيما» در اين سازمان مشغول به كار بود، عضو شوراي مركزي «جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي» نيز هست و انتصاب او در همان زمان، واكنش هاي بسياري را در پي داشت و برخي از حضور چهره هاي جمعيت ايثارگران در صدا و سيما تعابير خاصي كردند.

به هر روي اين روزها وقتي سخن از انتقاد كابينه دهم از صدا و سيماي شنيده مي شود بسياري از ذهن ها به سمت دلخوري هايي برمي گردد كه ايثارگران در آن نقش جدي دارند و از طرف رسانه هايي مانند ايران و ايرنا اينگونه القا مي شود كه اين ايثارگران هستند كه صدا و سيما را از حاميان احمدي نژاد گرفته اند.
    
    
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
1
0
اگر یک هزارم تبلیغ و فرصتی را که صدا وسیما برای دولت های نهم ودهم برای ارتباط با مردم فراهم کرد برای دولت آقای خاتمی فراهم میکرد تا ابد اصلاح طلبان از صحنه قدرت ایران حذف نمیشدند
نظرات بینندگان