arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۳۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۳ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۶

نیروی دریایی آمریکا: ایرانی ها ناوهای ما را آزار می دهند! / از اینکه اسلحه شان به سمت ما نشانه گرفته می شود، خیلی اذیت می شویم!

بریت بارت نوشت: روز سه شنبه ناو هواپیمابر جرج بوش وارد تنگه هرمز شد. جایی که سی درصد از حمل و نقل نفتی جهان را به خود اختصاص داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس بین الملل «انتخاب»؛ بریت بارت نوشت: روز سه شنبه ناو هواپیمابر جرج بوش وارد تنگه هرمز شد. جایی که سی درصد از حمل و نقل نفتی جهان را به خود اختصاص داده است. ایران در سالهای اخیر بارها در سالهای اخیر قایق های کوچکش را برای آزار و اذیت این ناوهای آمریکایی به این نقطه فرستاده است.

کاپیتان ویل پنینگتون از ناو جرج بوش گفت:  نیروی دریایی آمریکا فرآیندهایش را بعد از حمله به ناو عربستانی در سواحل یمن توسط پهپادهایی که با قایق های سپاه پاسداران ایران قابل انطباق بوده است تغییر داده.

پنینگتون افزود: برخی از قایق هایی که برای حفظ امنیت ما روانه باب المندب شده بودند چند روز عقب ماندند در نتیجه تهدید مشابهی میتوانست در تنگه هرمز یا هر نقطه دیگری در دیگر تنگه ها متوجه ما باشد.

کارکنان این ناو هواپیمابر گفته اند زمانی که قایق های ایرانی سر و کله شان پیدا شده در حال گوش دادن به آهنگ ریحانا (خواننده آمریکایی) بودند که با ورود قایق ها مجبور شدند موزیک را قطع کنند. ناوگان کوچک ایرانی تقریبا از 20 قایق کوچک تشکیل شده که برخی از آنها با فاصله 1000 یاردی از ناو جرج بوش ایستاده بودند. چندین هلی کوپتر برای نظارت بر ایرانی ها از سوی ناو جرج بوش فرستاده شده است.

وایت سل درجه خطر این اتفاق را از ده 7.5 خوانده و گفت: آنچه در وهله اول من را اذیت میکرد این بود که قایق های ایرانی اسلحه هایشان را بدون اینکه پنهان کنند در دست داشتند. در درجه دوم آنچه من را اذیت میکرد این بود که این اسلحه ها به سمت ما نشانه گرفته شده بود. و در درجه سوم اینکه سلاح هایشان را زمانی که مارا دیدند در حالت آماده باش نگه داشته بودند و مستقیم به دنبال ما می آمدند.

پنینگتون گفته ایرانی ها حق دارند بیرون بیایند و ببینند ما که هستیم و چه قصدی داریم اما روش آنها غیر حرفه ای است و خطر محاسبات غلط در باره نیاز به مانور های مارا به دنبال دارد .

نظرات بینندگان