arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۳۷۸۶
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۱ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۶

وقوع دو انفجار در بنگلادش/ داعش مسئولیت انفجارها را برعهده گرفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در انفجار دو بمب در بنگلادش در نزدیکی یک مخفی‌گاه تروریست‌ها که هدف یورش نیروهای ویژه این کشور قرار گرفت، دست کم شش تن از جمله دو نیروی پلیس کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند؛ داعش مسئولیت این انفجارها را برعهده گرفت.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، این دو انفجار در منطقه سیلهیت در شمال شرق بنگلادش و تنها یک روز پس از انفجاری انتحاری در یک ایست بازرسی در نزدیکی فرودگاه بین المللی شهر داکا انجام شد. گروه تروریستی داعش مسئولیت هر دو انفجار داکا و انفجارهای امروز را بر عهده گرفت.

زیدان الموسی، سخنگوی پلیس سیلهیت در این رابطه اظهار داشت: دست کم شش تن از جمله دو نیروی پلیس در دو انفجار، یکی در نزدیکی محل اختفای تروریستها در یک ساختمان کشته شدند.

الموسی افزود: بیش از 40 تن در این انفجاها زخمی شدند که حال برخی از آنها وخیم است و نزدیک به 12 تن از نیروهای ارتش و پلیس در میان زخمی‌ها هستند.

گروه تروریستی داعش با انتشار بیانیه‌ای از طریق خبرگزاری "اعماق" مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت و مدعی شد، در انفجار یک بمب در میان تجمعی در نزدیکی یک ایست بازرسی در سیلهیت واقع در شمال شرقی بنگلادش ده‌ها تن از نیروهای بنگلادشی کشته و زخمی شدند.

نیروهای ویژه ارتش بنگلادش به مخفی‌گاه گروهی از تروریستها یورش بردند که مسئول حمله به کافی شاپی در ژوئیه سال گذشته در این کشور بودند. در آن حمله 22 تن که بیشترشان اتباع خارجی بودند، کشته شدند.

نیروهای ویژه بنگلادش روز شنبه 78 تن را که درون ساختمانی پنج طبقه برای بیش از یک روز محاصره شده بودند نجات دادند.

عملیات نیروهای ویژه بنگلادش پس از سلسله انفجارهای انتحاری علیه پایگاه‌های امنیتی این کشور در ماه جاری میلادی انجام شد.

دو گروه تروریستی داعش و القاعده پیشتر نیز مسئولیت عملیات‌های تروریستی در این کشور را برعهده گرفتند.

اکثر جمعیت بنگلادش را مسلمانان تشکیل می‌دهند و تعداد آنها به حدود 160 میلیون تن می‌رسد.
نظرات بینندگان