arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۳۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۳ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۶

عدم وجود نقدینگی بورس را آزار می دهد / ادامه معاملات کم حجم

در پایان معاملات امروز یکشنبه 6 فروردین ماه 1396 ، شاخص کل بورس 17 واحد افزایش داشت و به رقم 77502 واحد رسید. در این راستا ، نمادهای معاملاتی مبین با 19 واحد ، اخابر با 15 واحد ، تاپیکو با 15 واحد، بیشترین تاثیرمثبت و شفن با 22 واحد ، وبملت با 20 واحد ، پارسان با 15 واحد ، بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند . ارزش معاملات در این بازار به رقم تقریبی 142 میلیارد تومان رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرویس اقتصادی «انتخاب»؛ مهدی نوروزی: در پایان معاملات امروز یکشنبه 6 فروردین ماه  1396 ، شاخص کل بورس 17 واحد افزایش داشت و به رقم 77502 واحد رسید. در این راستا ، نمادهای معاملاتی  مبین با 19 واحد ، اخابر با 15 واحد ، تاپیکو با 15 واحد، بیشترین تاثیرمثبت و شفن با 22 واحد ، وبملت با 20 واحد ، پارسان با 15 واحد ، بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند . ارزش معاملات در این بازار به رقم تقریبی 142 میلیارد تومان رسید.

در بازار فرابورس شاخص کل با 2 واحد افزایش به رقم 882 واحد رسید. ارزش معاملات در این بازار به رقمی بالغ بر 129 میلیارد تومان رسید.

بیشترین ارزش معاملات امروز به ترتیب متعلق به نمادهای معاملاتی رمپنا ( گروه مپنا ) با رقم تقریبی 6 میلیارد و 400 میلیون تومان ، خصدرا ( صنعتی دریایی ایران)  با رقم تقریبی 3 میلیارد و 400 میلیون تومان ، خساپا ( سایپا)  با رقم تقریبی 2 میلیارد و 800 میلیون تومان ، زاگرس ( پتروشیمی زاگرس ) با رقم تقریبی 2 میلیارد و 100 میلیون تومان ، بالاس ( مهندسی ساختمان تاسیسات ) بارقم تقریبی 2 میلیارد و  100 میلیون تومان می باشد.

در بازار چه خبر بود؟

کمبود نقدیندگی و معاملات کم حجم در بازار همچنان مشهود است ، شاید انتظار بسیاری از اهالی بازار سرمایه این بود که باتوجه به نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری ، بار دیگر رونق به بازار سرمایه بازگردد 

ولی آنچه امروز در بازار سرمایه جریان دارد عدم وجود نقدینگی لازم جهت بهبود و رونق این بازار است.

گرچه بعضا ورود نقدینگی در برخی از تک سهم ها زمینه رشد قیمتی آن ها را فراهم آورده است ولی آنچه موجب رونق این بازار می گردد اتخاذ تصمیمات بلند مدتی است که بایستی از سوی سازمان بورس انجام شود که نهایتا زمینه لازم برای مشارکت عموم را در این بازار فراهم آورد.

 در بازار امروز ، ادامه روند مثبت در بعضی از سهم های بازار پایه همچنان ادامه دار بود.

سهم های که زمانی با بی مهری بازار مواجه بودند در اواخر سال گذشته با ایجاد بستر معاملاتی مناسب ، اینبار روزانه تا حدود 10 درصد ، قیمت برخی از آنان رشد می کند که از این بین می توان به نمادهای معاملاتی چون فاهواز ( لوله و نورد اهواز ) و لکما (کارخانجات مخابراتی ایران ) اشاره کرد  در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی خاور (ایران خودرو دیزل ) به تابلوی معاملات بازگشت. همچنین نمادهای معاملاتی شوش ( هنکل پاک وش ) و کایتا ( شرکت ايتالران ) در  تابلو پايه ب بازار پايه گشايش یافتند.


نظرات بینندگان