arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۴۱۴۳
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۳ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۶

تازه‌ترین نظرسنجی‌ ها درباره انتخابات فرانسه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که نامزد مستقل و میانه رو موفق خواهد شد تا در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه به پیروزی دست یابد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از تسنیم، نظرسنجی موسسه ایپسوس سوپرا استریا حاکی است که امانوئل ماکرون نامزد مستقل و میانه رو همچنان نسبت به سایر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه پیشتاز است و می تواند پیروز نهایی این انتخابات شود.
 
این نظرسنجی افزود: اگر انتخابات یکشنبه آینده برگزار شود، مارین لوپن رهبر جبهه ملی فرانسه با 25 درصد آرا در رتبه نخست قرار خواهد گرفت و ماکرون با 24 درصد آرا در جایگاه دوم خواهد بود و فرانسوا فیون نیز با 18 درصد آرا سوم خواهد شد.
 
البته ماکرون در دور دوم انتخابات خواهد توانست با کسب 62 درصد آرا، مارین لوپن را شکست دهد. لوپن نیز در دوم انتخابات تنها 38 درصد آرا را کسب خواهد کرد.
 
محبوبیت فیون نیز پس از افشای رسوایی مالی و شغلی همسر و فرزندانش با افت شدیدی همراه بوده است. دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه روز 23 آوریل (سوم اردیبهشت) و دور دوم این انتخابات روز هفتم مه (17 اردیبهشت) برگزار خواهد شد و نزدیک به 47 میلیون فرانسوی در این انتخابات حق رای خواهند داشت.
نظرات بینندگان