arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۴۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۶
قاليباف پس از ١٢ سال تكيه بر صندلي شهرداري، همچنان به منتقدانش حمله مي كند: اين بار حمله به محسن هاشمي؛

شمايي که 13 سال مسئولیت مترو را برعهده داشتید، 8 سال فعالیت تان را با آن 5 سال زيرنظر ما مقایسه كنيد/ هميشه پست هایی بالاتر از ما داشته اید / مي گويند طی ده سال اخیر شهر را نابود کرده ایم/ خروجی ما بیشتر بوده، اشکالتمان هم کمتر بوده/ كينه و حسد باعث حرف هایی نادرست می شود

‎او حالا ١٢ سال است كه شهردار تهران است؛ اما اين مدت باعث نشده اعتماد به نفسش را از دست دهد و اينك پس از ١٢ سال، گزارش كار مي دهد و آمارهاي فعلي شهر را، تنها از ديد مثبت با امسال مقايسه مي كند، و البته حملاتي را هم نثار مهمترين گزينه جانشيني خود مي كند، آنهم در شرايطي كه از يك سو سفت صندلي شهرداري چسبيده و از سوي ديگر براي رياست جمهوري برنامه ريزي مي كند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شمايي که 13 سال مسئولیت مترو را برعهده داشتید، 8 سال فعالیت تان را با آن 5 سال زيرنظر ما مقایسه كنيد/ هميشه پست هایی بالاتر از ما داشته اید / مي گويند طی ده سال اخیر شهر را نابود کرده ایم/ خروجی ما بیشتر بوده، اشکالتمان هم کمتر بوده/ كينه و حسد باعث حرف هایی نادرست می شود

‎او حالا ١٢ سال است كه شهردار تهران است؛ اما اين مدت باعث نشده اعتماد به نفسش را از دست دهد و اينك پس از ١٢ سال، گزارش كار مي دهد و آمارهاي فعلي شهر را، تنها از ديد مثبت با امسال مقايسه مي كند، و البته حملاتي را هم نثار مهمترين گزينه جانشيني خود مي كند، آنهم در شرايطي كه از يك سو سفت صندلي شهرداري چسبيده و از سوي ديگر براي رياست جمهوري برنامه ريزي مي كند.

به گزارش «انتخاب»؛ متن سخنان قالیباف در مراسمی در دریاچه شهدای خلیج فارس در زیر می آید:

هم اکنون مسائل زیست محیطی برای شهروندان تهرانی مهم و کلیدی است . امروز همه دنیا از جمله مردم کشور ما در شهرهای کوچک و بزرگ به این باور رسیده اند که اگرمسائل زیست محیطی حل و فصل نشود و به آن توجهی نشود کیفیت زندگی درشهرها افزایش نمی یابد.

وقتی هوای شهر تهران آلوده می شود هیچ کدام از فعالیت ها و پروژه های شهری دیده نخواهد شد. وقتی گرد وخاک در جغرافیای کشور ما زندگی هموطنان را مختل می کند قطعا هیچ کدام از کارهای خوب در آن جغرافیا به چشم نخواهد آمد.  تصفیه خانه شهدای خلیج فارس، آب دریاچه را به صورت 400لیتر درثانیه تصفیه خواهد کرد.

یکی از دغدغه های همیشگی من که اهالی رسانه نیز به آن کمتر توجه داشته اند این است که ما در حوزه شهربازی برای تفریح خانواده ها در کنار فقیرترین شهرهای دنیا قرار داریم. شهربازی هایی که هم اکنون در شهر تهران وجود دارند نیز کوچک و غیرپیشرفته هستند.

انتقاد درست و سازنده می تواند از خطاها جلوگیری کند و کارها را با دقت بیشتر پیش ببرد. گاهی جملات و حرف هایی از برخی افراد گفته می شود که انصاف در آن وجود ندارد، افزود: جا دارد امروز و در این مراسم درباره برخی سخنان توضیح بدهم.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه ما در 12 سال گذشته نشان دادیم که در انجام کارها سلایق سیاسی موضوعیت ندارد، گفت: هر کسی که در نظام اسلامی به نظام ولایی و باورهای دینی اعتقاد دارد، متخصص و خدمتگزار است توانسته و می تواند در شهرداری پایتخت فعالیت کند. در این سالها هیچ گاه همانند کسانی که وقتی به قدرت می رسند اعلام کنند که همگی باید ازحزب ما باشند و اگر نیستند کنار بروند، رفتارنکردیم. درتمام این سالها مورد انتقاد هر دو جریان سیاسی کشور بوده ام تنها به این دلیل که به میل آنها رفتارنکردم.

وقتی 60 درصد خانواده های ما درآمد ماهانه شان کمتر از 1 و نیم میلیون تومان است از خدا دور می شوند، ما باید بتوانیم سعادت اخروی و دنیوی مردم را تامین کنیم. باید شرایطی را مهیا کنیم که بتوانند بندگی خداوند را کنند.

برخی گاهی اوقات موضوعاتی را مطرح می کنند و حرف هایی می زنند که با طرح آنها تنها به فکر مطرح کردن خود هستند. می گویند طی ده سال اخیر شهر را نابود کردند، امروز شهرتهران را نگاه و با گذشته مقایسه کنید البته کسانی این سخنان را مطرح می کنند که خودشان بیشتر از ما در این شهر فرصت داشتند اما اقداماتی انجام نداده اند. همیشه در پست هایی به مراتب بالاتر از ما قرار داشته اند اما هیچگاه اقدامات و عملکرد خود را مطرح نمی کنند. درگفتن برخی از حرف ها واقعا بی انصافی وجود دارد.

وی با بیان اینکه کل بزرگراه های تهران تا سال 84 تنها 304 کیلومتر بوده است. امروز بزرگراه های پایتخت به 533 کیلومتر رسیده و تقریبا دو برابر شده است. ما همیشه از ساخت بزرگراه نواب به نیکی یاد کرده ایم، اما واقعا ساخت این بزرگراه چقدر زمان برده است؟ برای ساخت بزرگراه امام علی(ع) 12 هزار خانه جابجا شد (تملک)، 57 پل بزرگ بر روی این بزرگراه ساخته شد و اینها در حالی بود که یک روز تاسیسات شهری برای ساخت این بزرگراه که شمال و جنوب شهر را به هم متصل می کنند، مختل نشد.

تا قبل از سال 84 یک متر تونل ترافیکی در شهر نداشتیم برای ساخت تونل رسالت 11 سال زمان صرف شد؛ 70 درصد هزینه تونل صرف شد اما 43 درصد پیشرفت فیزیکی داشت، در حالی که هم اکنون بیش از20 کیلومتر تونل درشهر تهران وجود دارد که با استانداردهای روز دنیا ساخته شده است. کل پل در شهر تهران تنها 157 پل بود. خوشبختانه تعداد این پل ها امروز به 333 پل رسیده است، ما دوربرگردان ها را جمع کردیم و  تقاطع های غیر همسطح کارشناسی شده احداث کردیم .

البته دولت ها نیز با این عزیزان که هم اکنون این سخنان را مطرح می کنند همیشه همراه بودند و حتی نسبت سببی و نسبی میان مسوولان دولت و مترو درگذشته وجود داشت. با همه این اوصاف تا سال 84 با احتساب خط 5 تنها 70 کیلومتر مترو در شهر تهران ساخته شده بود . من یک روز گفتم شمایی که 13 سال مسئولیت مترو را بر عهده داشتید  و ادعا می کنید که این کاره هم بودید و حتی 5 سال در دوره مدیریت ما و زیر نظر ما مسئولیت مترو را بر عهده داشتید، حداقل این 5 سال که زیر نظر ما بودید  با آن 8 سال مقایسه کنید و ببینید در آن 8 سال چه کارهایی صورت گرفت و در مقابل، این 5 سال پیشرفت چگونه بود؟.

ان شاء الله تا پایان بهار امسال خطوط متروی تهران به 300 کیلومتر خواهد رسید. درحالی خطوط متروی تهران تکمیل می شود که ما هم تحریم داخلی و هم تحریم خارجی بوده ایم . باید اعلام کنم که شرکت واگن سازی مترو نیز از ابتدای سال در سه شیفت کاری فعالیت خواهد کرد. می گویند تنها به سخت افزار شهر توجه شده است. بیش از 50 درصد از زیرساخت های شهر تهران در ده سال اخیر ایجاد شده است.

هرکس وارد پایتخت می شود تفاوت را نسبت به قبل متوجه می شود. ما بدون ایراد نیستیم اما قطعا اشکالات ما از آن عزیزان کمتر است و خروجی ما بیشتر بوده و از خداوند متعال می خواهیم به ما کمک کند. نباید چون بلد نیستیم کاری را انجام دهیم غرغر کنیم. حسادت گاهی اوقات باعث می شود حرف هایی زده شود که اصلا درست نیست؛ کینه و حسد برای هیچ جامعه ای بخصوص جامعه اسلامی مناسب نیست. حیات هر جامعه ای بستگی به کاری دارد که در آن جامعه انجام می شود، گفت: 90 درصد جوانان فارغ التحصیل ما اکنون بیکار هستند و باید فکری برای این عزیزان کرد.

در حوزه فرهنگی نیز اقدامات قابل توجهی انجام داده ایم؛ قریب به 400 مسجد در شهر تهران یا ساخته و یا نوسازی و یا تجهیز کرده ایم. تعداد صندلی های سینما و سالن های تئاتر که در سال های اخیر ساخته شده است قابل مقایسه با قبل نیست اما ما دیگر نمی توانیم که هنرمند تربیت کنیم.

قالیباف با اشاره به اینکه در حوزه رسیدگی به محرومین و توجه به معلولین نیز اقدامات قابل توجهی انجام داده ایم تاکید کرد: بانوانی در این شهر سرپرست خانوار هستند و در خانه های استیجاری زندگی می کنند. از تک تک این عزیزان بپرسید که آیا شهرداری تهران به آنان مراجعه کرده است یا نه ؟

چندین هزار نفر درطول روز درگرمخانه های شهرداری تهران تر وخشک می شوند. اما امروز 19 درصد زباله های شهر تهران در مبدا تفکیک می شود که این  مقدار در گذشته فقط 4درصد بوده است . ما حداقل دو مجموعه بزرگ تبدیل زباله به برق را راه اندازی کرده ایم و درآینده ای نزدیک بیش از دو سوم زباله های تهران به برق تبدیل خواهد شد.

این مقدار فضای سبز از دهه 60 تا سال 84 فقط 18 هزار هکتار بوده است اما هم اکنون فضای سبز و کمربند سبز پایتخت به 39 هزار هکتار رسیده است .

 من به آن عزیزان که می خواهند حرفهایشان شنیده شود باید بگویم قرار نیست پیشرفت ها را نادیده بگیرند .امروز اگر می خواهیم گزارشی بدهیم باید به سایر کشورها نیز نگاه کنیم .ما از مردم عذرخواهی می کنیم که زیبنده و در شان آنان نتوانستیم خدمت کنیم اما اعلام کنیم که انصاف نیست دربرخی از مقاطع سیاسی سخنانی مطرح شود که درست نیست.

تمام پروژه های نیمه تمام شهری در یکی دو ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید. تنها امکان دارد پروژه شهید شوشتری به بهره برداری کامل نرسد، البته جا دارد از مقام معظم رهبری برای کمک به پیشرفت این پروژه تشکر کنم زیرا پروژه شهید شوشتری از مراکز مهم نظامی، امنیتی و زیست محیطی عبور می کند.

نظرات بینندگان