arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۴۳۳۰
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۴ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۶

ترامپ:نیروهای آمریکایی در عراق کار خود را به خوبی انجام می‌دهند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهوری آمریکا تأکید کرد نیروهای آمریکایی در عراق کار خود را به خوبی انجام می‌دهند و آمریکا در مبارزاتش علیه داعش در این کشور جنگ زده در حال پیشرفت است.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا،دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در دیدار با سناتورهای آمریکایی و همسرانشان گفت: سربازان ما به صورت بی‌نظیری در حال مبارزه هستند و نتایج مبارزات آن‌ها عالی است.
 
وی افزود: ما به خوبی کارهایمان را انجام می‌دهیم. اخیرا تماس تلفنی با جیمز ماتیس وزیر دفاع کشورمان داشتم. ما در عراق به خوبی مشغول فعالیت هستیم. سربازان ما در حال مبارزه هستند و مبارزات آن‌ها بی‌نظیر است. آن‌ها به صورت بی سابقه ای مبارزه می‌کنند و نتیجه اقداماتشان بسیار خوب است. من می‌خواهم این مسئله به گوش همگان برسد.
 
در این مراسم صرف شام، تعداد کثیری از سناتورها از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه حضور داشتند و تنها سناتور کامالا هریس از حزب دموکرات به این مراسم دعوت نشده بود.
 
ترامپ همچنین اطمینان داد که لایحه خدمات درمانی به زودی تصویب خواهد شد.
 
وی افزود: من می‌دانم که ما در خصوص خدمات درمانی به توافق خواهیم رسید. این یک کار بسیار آسان است. شکی ندارم که تصویب این لایحه به سرعت رخ می‌دهد.
 
ترامپ در ادامه گفت:‌همه ما چه دموکرات و چه جمهوری‌خواه به مردم وعده این موضوع را داده بودیم. ما قصد داریم درباره اصلاح ارتش‌مان صحبت کنیم چرا که ارتش ما به شدت نیازمند این اصلاح و تقویت است خوشبختانه هر دو حزب این مسئله را می‌خواهند.
 
این اظهارات ترامپ در حالی مطرح شد که مقامات نظامی آمریکا اذعان کردند که احتمالا آمریکا در حملات هوایی ۱۷ مارس در غرب موصل نقش داشته است؛ حملاتی که تلفات غیرنظامی بسیاری به همراه داشت. این رویداد باعث به وجود آمدن نگرانی تازه‌ای در خصوص تلفات غیرنظامی حملات هوایی ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا شد.
 
دونالد ترامپ در اظهارات خود به این تلفات غیرنظامی اشاره‌ای نکرد و در عوض از اقدامات ارتش آمریکا در عراق تحسین کرد.
 
وی گفت: همگان بدانند نتیجه مبارزات ما در عراق بسیار خوب است.
نظرات بینندگان