arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۴۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۸ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۶

ایتالیایی ها526 میلیارد یورو بدهی دارند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : مجموع بدهی خانواده های ایتالیایی به رکورد جدید حدود 526 میلیارد یورو رسید.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا به نقل از انجمن صنعتگران شرکت های کوچک ایتالیا (مستره)، خانواده های ایتالیایی بطور متوسط بیش از 20 هزار یورو بابت اخذ وام های مختلف بانکی به بانک ها و موسسات اعتباری بدهکار هستند. این بدهی در سال 2016 میلادی در مجموع به حدود 526 میلیارد یورو رسید که نسبت به سال 2015 میلادی 1.6 درصد افزایش یافته است و یک رکورد جدید محسوب می شود.
بر اساس این گزارش، در 6 ماه نخست سال 2016 اعطای وام های مسکن به خانواده ها نسبت به سال قبل 1.2 درصد و اعطای وام های مصرفی نیز 5.5 درصد افزایش پیدا کرد.
این انجمن افزود: بدهکارترین خانواده های ایتالیایی ساکن شمال این کشور و بیشتر استان لومباردیا هستند و خانواده های مقیم شهر میلان با بیش از 29 هزار یورو بدهی به موسسات اعتباری، بالاترین بدهی را در قیاس با سایر مناطق دارند.
خانوادهای رم پایتخت ایتالیا نیز بیش از 26 هزار یورو بدهی دارند، در حالی که خانواده های مقیم جنوب ایتالیا کمترین بدهی را دارند بویژه در استان 'رجوکالابریا' که به بیش از 10 هزار یورو می رسد.
این انجمن همچنین اعلام کرد که خانواده های ایتالیایی برای خرید مسکن، خودرو و موتور هزینه بازسازی خانه و مبلمان و غیره بدهکار شده اند. از سال 2010 تا 2016 میلادی بدهی ملی خانواده های مصرف کننده 8.8 درصد افزایش پیدا کرد در حالی که تورم 7.4 درصد افزایش یافت .
موسسه ملی آمار ایتالیا (ایستات) نیز اخیرا در گزارشی در باره شرایط کاری خانواده ها اعلام کرد که بیش از یک میلیون خانواده در این کشور بیکار هستند و درآمد کاری ندارد و حدود یک میلیون خانواده ایتالیایی دیگر نیز فقط با درآمد زن خانواده زندگی را می گذراند. به عبارتی 339 هزار خانواده تک درآمدی بدون فرزند و 632 هزار خانواده تک درآمدی با فرزند وجود دارد که در آن فقط زنهای سرپرست خانواده هستند و کار می کند.
ایستات افزود: با مقایسه داده های سال 2015 زمانی که خانوداه های بیکار به یک میلیون و 92 هزار واحد بودند، می توان گفت که این پدیده حدود نیم درصد کاهش یافته است. اکثر این خانواده ها یعنی حدود 587 هزار از آنها در جنوب ایتالیا مستقر هستند. در شمال ایتالیا نیز 300 هزار و در مرکز این کشور 198 هزار خانواده بیکار هستند.
در مجموع 25 میلیون 797 هزار خانواده در ایتالیا زندگی می کنند که از این تعداد 16 میلیون و 501هزار شاغل و مابقی حدود 4.2 درصد نیز بیکار هستند.
نظرات بینندگان