arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۴۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۱ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۶

دولت ترامپ، فاقد استراتژی نظامی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: اقدامات دولت ترامپ درقبال گروه تروریستی-تکفیری داعش و دیگر مسائل نشان داده که دولت امریکا هنوز فاقد هرگونه استراتژی نظامی است.

به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، سی ان ان روز پنجشنبه گزارش داد که بنابر اعلام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) تنها در هفته گذشته 700 موشک هدایت شونده بر شهر موصل عراق فرو ریخته شد که در نتیجه بیش از یکصد غیرنظامی جان خود را از دست دادند.
 
'باربارا استار' خبرنگار بخش وزارت دفاع آمریکا شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: به رغم افزایش نیرو و افزودن بر حملات علیه (گروه تروریستی- تکفیری) داعش از سوی دولت جدید ترامپ اما هنوز هیچ نشانه ای از داشتن استراتژی نظامی مشخصی وجود ندارد.
 
سی ان ان افزود: دولت ترامپ درنظر دارد صدها نفر دیگر بر شمار نیروهای نظامی خود در افغانستان ، عراق و سوریه بیافزاید، هم اکنون 250 نیروی نظامی دیگر برای عراق درنظر گرفته شده و 900 نیروی نظامی آمریکایی در سوریه مستقر هستند.
 
این شبکه خبری در ادامه گزارش داد: دولت ترامپ همچنین به عنوان جنگ با داعش بر حمایت نظامی و شمار حملات هوایی خود در یمن افزوده است.
 
ژنرال 'جوزف وتل' (Joseph Votel) فرمانده 'فرماندهی مرکزی آمریکا' گفت: افزایش شمار نیروهای نظامی و اعزام آنها به این مناطق معطوف و متمرکز بر کمک به شرکای ما در جنگ علیه داعش است و نه آنکه ما برای آنها بجنگیم.
 
بارابارا استار گزارش داد: از سویی دیگر فرماندهان نظامی ارتش آمریکا برای مقابله با تهدیدهای روسیه خواهان افزایش شمار نظامی در اروپا تا سه هزار نیرو هستند این درحالی است که دونالد ترامپ همچنان بر روابط بر روسیه تاکید می ورزد.
 
در این گزارش بخشی از سخنان ترامپ پخش شد که گفته است اگر روابط خوبی با روسیه داشته باشیم این چیز خوبی است، باور کنید.
 
سی ان ان افزود: اما این درحالی است که ژنرال 'جیمز ماتیس' می گوید درحال حاضر آمادگی همکاری با روسیه وجود ندارد.
نظرات بینندگان