arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۴۵۱۱
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۴ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۶

انصراف برادر محمود صادقی از کاندیداتوری مجلس / ثبت نام در انتخابات شورای شهر تهران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محسن صادقی وکیل پایه یک و قاضی سابق دادگستری از انتخابات میان دوره ای مجلس در حوزه انتخابیه اصفهان انصراف داده و در آخرین ساعات یکشنبه ششم فروردین ، برای شورای شهر تهران ثبت نام کرد.

وی گفت: نگرانی هائی که در مورد اصفهان داشتم برطرف شده و انشاءالله با تمرکز و انسجام اصلاح طلبان بر روی یک کاندیدای واحد پیروزی شان قطعی است.

متن سخنان صادقی در زیر می آید:

اصلاح طلبان بنا دارند بر اساس شاخص های تعریف شده ، متقاضیان حضور در لیست را ارزیابی نمایند که مکانیزم امیدوارکننده ای است مشروط به آنکه در دقیقه نود رابطه جای ضابطه را نگیرد.

خوشبختانه برادرم محبوبیت بالائی بین مردم دارد ؛ اما اینجانب به پشتوانه ی سوابق و تجربیات و تحصیلات خودم پا به میدان گذاشته ام و به هیچ وجه مایل نیستم با رانت "دکترمحمودصادقی" وارد لیستی بشوم.

در انتخابات این دوره فقط به موفقیت یکپارچه ی "لیست امید2" فکر می کنم و چنانچه با لحاظ شاخص های تعریف شده ؛ موفق به حضور در لیست نهائی اصلاح طلبان نشدم ، حتی اگر از رای آوردنم صد درصد هم مطمئن باشم ترجیح می دهم در لیست دیگر و یا بطور انفرادی کاندیدا نشوم و از هر حرکتی که موجب تضعیف لیست شود پرهیز نمایم تا حرکت ضد فسادی که آغاز شده و نیازمند هماهنگی است ، به نتیجه برسد و مردم ناامید نشوند.

اینجانب باسوابق قضائی و وکالت دادگستری همچنین تدریس رشته حقوق در دانشگاه و عضویت در کمیسیونهای مختلفی که مرتبط با فعالیت شهرداری هاست همچنین با عنایت به ارتباطات گسترده ای که با اقشار مختلف مردم داشته ام ، تجارب خوبی اندوخته ام و ایده ها و طرح های مفیدی برای بهبود اوضاع کار شهرداری ها و اصلاح قوانین و پالایش مقررات زائد به نفع مردم و حذف فساد و رشوه و بستر سازی برای کارآمدی تشکیلات شهرداری دارم.

از جمله ی برنامه های اینجانب ایجاد "مرکز مطالعات استراتژیک شورای شهر" است که با کمک دانشگاهها می تواند بعنوان بازوی مشورتی شورا ، بسیاری از خلاء ها را جبران کند طوری که به منزله ی دیده بان ، قبل از وقوع فساد زمینه ی پیدایش آنرا از بین ببرد.

در بعضی از دوره ها؛ از محبوبیت برخی چهره ها بخصوص ورزشکاران عزیز ، مدال آوران و خبرنگاران صداوسیما و امثال آنها برای جلب نظر مردم به بعضی لیست ها - چه در انتخابات مجلس چه شورای شهر - استفاده ابزاری شده و این نگاه ، نگاه قشنگی نیست.

در درجه اول خود ورزشکاران و هنرمندان نباید راضی به این باشند که ساحت هنر ، ورزش و رسانه مورد چنین کم لطفی هائی واقع شود و باعث نشوند جریانات سیاسی ، مردم هنر پرور و ورزش دوست مان  را دچار رودربایستی های اینچنینی کنند! و اگر تخصص های لازم را ندارند ، عرصه را برای حضور بیشتر متخصصان در شورای شهر باز بگذارند.

دکتر حافظی راه مقدسی را در سال آخر شورا آغاز کرد که بایستی با شجاعت ، جدیت و تدبیر ادامه یابد.

نظارت دقیق ، مبارزه با فساد و شفاف سازی ؛ مهمترین انتظار مردم از شوراهاست است و اینها زمانی محقق می شوند که صادقانه و به دور از ملاحظات شخصی و جناحی اعمال شوند.

نظرات بینندگان