arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۴۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۸ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۶

کشف یک میلیون و 400 هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در نوروز 96

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مسئول برنامه سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از کشف و معدوم سازی یک میلیون و 436 هزار و 267 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیر بهداشتی از آغاز اجرای طرح سلامت نوروزی خبر داد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا غلامی روز پنجشنبه در بازدید از ارائه خدمات نوروزی بهداشت محیط مرکز بهداشت خمین در استان مرکزی، اظهار داشت: یک میلیون و 436 هزار و 267 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیر بهداشتی از آغاز اجرای طرح سلامت نوروزی تاکنون در کشور کشف و معدوم شد.
 
وی ادامه داد: این میزان مواد غذایی غیر قابل مصرف در جریان بازرسی تیم های نوروزی بهداشت محیط از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و بین راهی کشف شد.
به گفته وی، یک میلیون و 33 هزار مورد بازرسی در قالب طرح سلامت نوروزی از اول اسفند ماه 65 تاکنون در مناطق مختلف کشور انجام شده است.
مسئول برنامه سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت بیان کرد: با توجه به تخصصی شدن و تنوع واحدهای صنفی، بازرسی های کارشناسان بهداشت محیط با اطلاعات و دقت بیشتر و بر مبنای علوم و شیوه های جدید انجام می شود.
وی افزود: تقلب زیادی در برخی شاخه های مواد غذایی انجام می شود که برای تشخیص آن، مجهز شدن به علوم جدید، تجهیز سیستم بازرسی، استفاده از دستگاه های پرتابل و سنجش استانداردهای غذایی در محل در اولویت های مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت قرار دارد.
 
غلامی تاکید کرد: در بازرسی از واحدهای صنفی، ضمن بررسی استانداردهای بهداشتی بر اساس قانون، رعایت احترام متصدیان نیز مورد توجه قرار گرفته است.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خمین نیز در این بازدید ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در قالب برنامه سلامت نوروزی گفت: در تعطیلات نوروزی امسال یک هزار و 128 مرکز عرضه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در این شهرستان بازرسی شده اند.
 
محمد علی عروجی اضافه کرد: 2 هزار و 162 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در قالب بازرسی های نوروزی امسال در خمین کشف و معدوم شده است.
وی در ادامه توضیحاتش تصریح کرد: تعطیلی شش واحد صنفی متخلف و معرفی 13 واحد صنفی به مراجع قضایی از دیگر اقدامات در راستای اجرای برنامه سلامت نوروزی در شهرستان خمین است.
گفتنی است؛ شهرستان خمین از توابع استان مرکزی از چهار هزار و 500 واحد صنفی دارای مجوز برخوردار است.
نظرات بینندگان