arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۴۷۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۹ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۶

اسپوتنیک: ایران خرید هواپیماها و بالگردهای روسیه را بررسی می‌کند

منابع روس اعلام کرده‌اند که ایران در حال بررسی خرید هواپیماهای «سوخو سوپرجت-100» از روسیه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 منابع روس اعلام کرده‌اند که ایران در حال بررسی خرید هواپیماهای «سوخو سوپرجت-100» از روسیه است.
 
به گزارش انتخاب به نقل از فارس، «الکساندر شاروف» مدیرعامل شرکت «صادرات ایران-روسیه» در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک»، در خصوص آینده هواپیماهای «سوخو سوپرجت» در ایران ابراز امیدواری کرد.
 
وی تأکید کرد: «با وجود اینکه ایرباس و بوئینگ قراردادهایی را با تهران با مضا رسانده‌اند، تا کنون تنها سه فروند از 180 ایرباس به ایران تحویل داده شده است. در رابطه با بوئینگ نیز وضعیت مشابهی وجود دارد».
 
شاروف ادامه داد، ازسرگیری گفت‌وگوها برای خرید هواپیماهای سوخوسوپرجت-100 توسط شرکت‌های ایرانی به معنای این است که تولیدکننده روس آمادگی دارد تا در مدت زمانی کمتر از شرکت‌های غربی هواپیماهای خود را در اختیار ایران قرار دهد.
 
مدیرعامل شرکت «صادرات ایران-روسیه» در ادامه تأکید کرد که «هواپیماهای ما چه به لحاظ کیفیت و چه به لحاظ قیمت بسیار مناسب تر و بهتر از هواپیماهای غربی است».
 
وی افزود، البته شرکت‌های غربی به لحاظ تأمین اعتبار و بیمه از شرایط بهتری برخوردارند. «غربی‌ها همچنین دارایی‌های ایران را در توقیف خود دارند بنابراین هیچ مشکلی در تأمین هواپیماهای ثبت‌شده در غرب ندارند.»
 
بنا بر این گزارش، گفت‌وگوها درباره تحویل احتمالی هواپیماهای مسافربری سوخو سوپرجت 100 به ایران از اواخر سال 2015 میلادی آغاز شده است.
 
«ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهوری روسیه روز سه‌شنبه همزمان با دیدار با «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری ایران در مسکو اعلام کرد که گفت‌وگو درباره صادرات هواپیماهای سوخو سوپرجت 100 و همچنین بالگردهای پزشکی به ایران در جریان است.
نظرات بینندگان