arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۵۸۷۸
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۰۷ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۶

محاکمه دوباره قاتل ستایش پس از تأیید حکم اعدام

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 قاتل دختر 6 ساله افغان که به اعدام، قصاص و پرداخت دیه محکوم شده و در آستانه اعدام قرار دارد، قرار است برای محاکمه‌ای دیگر به دادگاه کیفری تهران منتقل شود.
 
به گزارش ایران، در این جلسه دادگاه که روز 17 خرداد امسال برگزار خواهد شد، قضات میزان دیه مربوط به تعرض قاتل به قربانی را تعیین خواهند کرد. وکیل خانوادگی دختربچه افغان گفته است: «از قبل ارش‌البکاره و مهر‌المثل را درخواست کرده بودیم اما دادگاه این درخواست را تاکنون مسکوت گذاشته بود که بتازگی شعبه 7 دادگاه کیفری یک استان تهران روز هفدهم خرداد امسال را برای تصمیم‌گیری در خصوص ارش‌البکاره و مهر‌المثل تعیین کرده است.»
 
این وکیل دادگستری افزود: با توجه به قطعی شدن تعرض به عنف و صدور حکم اعدام، واحد اجرای احکام، پرونده را برای بررسی در این مورد به شعبه دادگاه فرستاده است.23 فروردین سال گذشته  گزارشی درباره قتل یک دختربچه 6 ساله افغان در روستای خیرآباد ورامین تحویل مراجع قضایی شد.
 
ستایش قریشی که به گفته پدرش یکشنبه 22 فروردین برای خرید بستنی از منزل خارج شده بود دیگر به خانه برنگشت. تا اینکه در تحقیقات مشخص شد پسر 17 ساله همسایه که دچار وسوسه شیطانی شده او را ربوده و پس از تجاوز به قتل رسانده است. رسیدگی به این پرونده به طور ویژه و خارج از نوبت در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفت تا اینکه پس از صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست، شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران، قاتل ستایش را بابت ارتکاب قتل به قصاص، تجاوز به عنف به اعدام و بابت جنایت بر میت به دیه محکوم کرد و این حکم در شعبه 32 دیوان عالی کشور تأیید شد.
 
دهم بهمن 95 بود که وکیل خانواده ستایش از ارسال این پرونده به واحد اجرای احکام دادسرای ورامین خبر داد. قاتل ستایش هم‌اکنون در کانون اصلاح و تربیت استان تهران به سر می‌برد و چندی پیش نیز وکیل وی از بستری شدن موکلش در بیمارستان اعصاب و روان خبر داده بود. ولی پزشکی قانونی پیشتر سلامت روان قاتل ستایش را تأیید کرده بود.
نظرات بینندگان