arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۶۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۳ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۶

دو قطبی شدن انتخابات ریاست جمهوری بر شوراها تاثیر می گذارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه عرصه انتخابات ریاست جمهوری به سمت دو قطبی شدن می رود گفت : قطعا این مسئله بر انتخابات شوراها هم اثرگذار خواهد بود.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، جلال میرزایی با اشاره به اینکه کانون برنامه ریزی اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات پیش رو در راستا و چارچوب شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان است گفت: به نظر می رسد گفتمان اصلاح طلبی که حامی اصلی دولت روحانی است همچنان طرفداران زیادی دارد و اقبال اکثریت مردم به سمت این گفتمان است.

وی افزود:  لیست کاندیداهای اصلاح‌طلبان برای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در شهرهای بزرگ با اقبال بیشتری در مقایسه با اصولگرایان مواجه است، یعنی جناح اصولگرا به لحاظ گفتمانی حرفی برای حل مشکلات و مسائل جامعه نداشته و نتواسته بر آن بحران مشروعیتی که گفتمانش دارد چیره شود.

این نماینده اصلاح طلب مجلس همچنین بیان کرد: متاسفانه طی این چهار سال جناح اصولگرا غیر از نقد غیرمنصفانه دولت و تخریب، موضوعی را دنبال نکرده و در حال حاضر نیز برای افکار عمومی مشخص نیست که اصولگرایان برای سیاست خارجی چه برنامه ای دارد و یا اگر نسبت به وضعیت اقتصادی جامعه انتقادی دارند چه پیشنهادی برای برون رفت از وضع موجود ارایه می‌کنند؛ همچنین اگر در ارتباط با مسائل فرهنگی هم اشکالاتی وارد است جامعه هم نمی پذیرد که راه حل مسائل فرهنگی مثلا تعطیل کردن یا جلوگیری از برگزاری کنسرت ها باشد.

نماینده مردم ایلام در مجلس همچنین بیان کرد:‌ به نظر می رسد علی رغم انتظاراتی که مردم از دولت دارند اما اکثریت جامعه همچنان به آقای روحانی امیدوار هستند که بتوانند در دور دوم ریاست جمهوری قدم های بیشتری برای حل مشکلات برداشته شود. کما اینکه با وجود مشکلاتی مانند محدودیت منابع مردم می دانند که دولت کوتاهی نداشته است و جامعه را درگیر مسائل حاشیه ای نکرده و تلاشش بر این بوده که به مشکلات اساسی بپردازد.

دبیر کمیته سیاسی فراکسیون امید با اشاره به اینکه انتخابات شوراها نیز در شهرهای بزرگ قطعا سیاسی است گفت: این در حالی است که در بسیاری از شهرهای کوچک تحت تاثیر علایق و مسائل طایفه ای است اما آنچه در شهرهای بزرگ وجود دارد به ویژه رقابت در عرصه انتخابات ریاست جمهوری به نظر می رسد که انتخابات به سمت دو قطبی شدن می رود و بر انتخابات شوراها هم تاثیر می گذارد. اما امیدواریم مشارکت در شهرهای بزرگ مانند انتخابات 92 باشد که قطعا پیروزی اصلاح‌طلبان در شوراهای شهر میسر خواهد بود.
نظرات بینندگان