arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۸۵۲۴
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۵ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۶

آسان پرداخت همه را شوکه کرد / شاخص کل بورس 224 واحد کاهش یافت

در پایان معاملات امروز دوشنبه 28 فروردین ماه 1396 ، شاخص کل بورس 224 واحد کاهش داشت و به رقم 78247 واحد رسید. در این راستا، نمادهای فارس با 44 واحد ، شپنا با 29 واحد ، آپ با 26 واحد ، بیشترین تاثیرمثبت و خساپا با 56 واحد ، خودرو با 50 واحد ، رمپنا با 44 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند . ارزش معاملات در این بازار به رقم تقریبی 226 میلیارد تومان رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرویس اقتصادی «انتخاب»؛ مهدی نوروزی: در پایان معاملات امروز دوشنبه 28 فروردین ماه  1396 ، شاخص کل بورس 224 واحد کاهش داشت و به رقم 78247 واحد رسید. در این راستا، نمادهای فارس با 44 واحد ، شپنا با 29 واحد ، آپ با 26 واحد ، بیشترین تاثیرمثبت و  خساپا با 56 واحد ، خودرو با 50 واحد ، رمپنا با 44 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند . ارزش معاملات در این بازار به رقم تقریبی 226 میلیارد تومان رسید.

در بازار فرابورس شاخص کل با 4 واحد کاهش به رقم 902 واحد رسید. ارزش معاملات در این بازار به رقمی بالغ بر 195 میلیارد تومان رسید.

بیشترین ارزش معاملات امروز به ترتیب متعلق به نمادهای معاملاتی کیسون ( شرکت کیسون ) با رقم تقریبی 28 میلیارد تومان ، خساپا ( سایپا ) با رقم تقریبی 12 میلیارد و100 میلیون تومان ، خصدرا ( صنعتی دریایی ایران ) با رقم تقریبی 8 میلیارد و 100 میلیون تومان ، مرقام ( ایران ارقام ) با رقم تقریبی 6 میلیارد و 900 میلیون تومان ، خودرو (ایران خودرو ) بارقم تقریبی 6 میلیارد و 800 میلیون تومان ، شپنا (پالایشگاه نفت اصفهان )  با رقم تقریبی 5 میلیارد و 900 میلیون تومان است .

در بازار چه خبر بود ؟

بازار امروز عموما با کاهش قیمت در اکثر نمادها همراه شد در این راستا در گروه خودرو سازی و ساخت قطعات ، اکثر نمادهای این گروه با کاهش قیمت مواجه شدند به نحوی که نماد های معاملاتی خساپا ( سایپا ) ، خزامیا ( زامیاد ) ، خپارس ( پارس خودرو ) ، ورنا ( سرمایه گذاری رنا ) ، خودرو ( ایران خودرو ) ، خاور ( ایران خودرو دیزل ) تا صف های فروش قیمتی نیز پیش رفتند .

در ادامه معاملات ، صف فروش نمادهای مذکور جمع آوری شد و تنها نماد معملاتی خودرو با صف فروش کم حجمی به معاملات امروز خود در بازار بورس تهران پایان داد .

در ادامه کاهش قیمت نمادهای خودروساز در بازار بورس ، نمادهای قطعه ساز نیز با کاهش قیمت و بعضا با تشکیل صف های فروش در بازار مواجه شدند .

بیشترین حجم معاملات گروه خودرو ساز به ترتیب متعلق به نمادهای خساپا با 93 میلیون برگه سهم ، خپارس با 39 میلیون برگه سهم و خزامیا با 34 میلیون برگه سهم است .

بیشترین حجم معاملات امروز قطعه سازها نیز به ترتیب متعلق به نمادهای خاذین ( سایپا آذین ) با 16 میلیون برگه سهم ، خمحرکه (نیرو محرکه ) با 2 میلیون و 900 هزار برگه سهم  ، ختوقا (قطعات اتومبیل ایران ) با 2 میلیون و 700 هزار برگه سهم است .

در گروه های دیگر بازار ، صف فروش نماد معاملاتی ذوب ( ذوب آهن اصفهان ) جمع آوری شد و با افزایش تقاضا در این نماد فرابوسی ، حجم معاملاتش به بیش از 340 میلیون برگه سهم رسید .

نماد معاملاتی مرقام ( ایران ارقام ) نیز با کاهش قیمت همراه بود و با ثبت حجم معاملات بیش از 8 میلیون برگه سهمی ، در قیمت 7594 ریال صف فروش شد .

نماد معاملاتی آپ ( آسان پرداخت پرشین ) که با برند تبلیغاتی #733*به شهرت خاصی رسیده است  با انتشار اطلاعیه ای از طریق سامانه کدال در روز گذشته ، تاکیید کرده است که تحقق درآمد پیش بینی شده شرکت برای سال 1395 مطابق با پیش بینی بوده و هیچ گونه تعدیل خاصی متصور نمی باشد و در ارتباط با سال 1396 باتوجه به قراردادها و بخشنامه های موجود وبا ادامه روند فعلی ، تعدیل خاصی برای سود هر سهم شرکت متصور نمی باشد .

با این حال نماد معاملاتی آپ در ادامه روند افزایشی تامل برانگیز این روزهای خود ، در قیمت 23402 ریال صف خرید پرحجمی را تشکیل داد .

نکته جالب توجه در خصوص آپ این است که قیمت سهام این شرکت بورسی ، تنها در 23 معاملاتی ، بیش از 50 درصد رشد داشته است . 
 
متاسفانه آنچه که امروز بازار بورس تهران با آن مواجه است  ، این است که ،  سامانه کدال ( سامانه رسمی اطلاع رسانی ناشران در بازار سرمایه )  به میزان زیادی کارکرد خود را در بازار سرمایه از دست داده است و آنچه  در قیمت گذاری و روند قیمتی  سهام شرکت ها موثر است ، شایعات و نقدینگی هدفمندی است که با مقاصد مختلفی از جمله سفته بازی  وارد سهام شرکت ها می شود.

در پایان معاملات امروز ، نمادهای معاملاتی خکاوه ، وآذر ، شزنگ ، ومشان ، وحافظ به تابلوی معاملات بازگشتند و در مقابل نمادهای معاملاتی درروز با توجه به تعديل پيش بيني درآمد هر سهم ، کفپارس و وملت جهت برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه به منظور تصويب صورتهاي مالي ، قزوینح با توجه به پايان مهلت پذيره نويسي ، شتهران و بهپاک جهت برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه صاحبان سهام  متوقف شدند.


نظرات بینندگان