arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۸۵۷۰
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۲۲ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۶

هلال احمر در کنار سیل زدگان خواهد بود/ضرورت آمادگی مردم در حوادث

رئیس جمعیت هلال احمر با خانواده های روستایی سیل زده استان آذربایجان غربی که در چادرهای هلال احمر اسکان داده شده اند، دیدار کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمعیت هلال احمر با خانواده های روستایی سیل زده استان آذربایجان غربی که در چادرهای هلال احمر اسکان داده شده اند، دیدار کرد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از مهر، دکتر سیدامیرمحسن ضیائی و هیئت همراه با حضور در روستاهای سردرود و بابارود، از نزدیک با روستاییان، در جریان آخرین امدادرسانی ها و سایر کمک ها و مایحتاج مورد نیازشان که می بایست با همکاری سایر دستگاه ها تامین شود، گفتگو کردند.
 
رئیس جمعیت هلال احمر که با بالگرد و پس از بازدید مناطق سیل زده آذربایجان شرقی به آذربایجان غربی عزیمت کرده بود، از اردوگاه اسکان اضطراری شهید باکری در روستای عرب لو بازدید و با اعضای تیم واکنش سریع هلال احمر استان دیدار و گفتگو کرد.
 
ضرورت همکاری همه دستگاه ها تا رفع کامل دغدغه مردم سیل زده
 
ضیائی همچنین در زمان بازدید از روستای سیل زده استان آذربایجان غربی، در گفت و گوی تلفنی با استاندار؛ ضمن اعلام آخرین روند امدادرسانی به روستاها و تأمین مایحتاج اولیه، بر ضرورت رفع کامل دغدغه و مشکلات مردمی با همکاری همه دستگاه ها تأکید کرد.
 
حوادث امروز را نمی توان با تکنولوژی های قدیمی کنترل کرد
 
رئیس جمعیت هلال احمر در حاشیه این بازدیدها، اعلام کرد: هزار و ٧٤ نفر در سیلاب اخیر توسط هلال احمر اسکان داده شدند و هلال احمر وظیفه خود می داند تا رفع کامل دغدغه مردم سیل زده در کنارشان حضور داشته و خدمت رسانی کند.
 
وی خاطرنشان کرد: با تدبیر و استفاده از تکنولوژی روز باید حوادث را کنترل کرد.
 
ضیائی تاکید کرد: پیش از وقوع حادثه، هم مردم و هم مسئولین باید به فکر پیشگیری باشند.
 
وی گفت: مردم باید برای حوادث آمادگی داشته باشند و دستگاه هایی مانند هلال احمر نیز باید به مردم آموزش بدهند و لازمه این آموزش، تأمین اعتبار مورد نیاز است که محقق نشدن این مهم خسرانی است که هر روز شاهد آن هستیم، کشور ما حادثه خیز است و متأسفانه تغییرات اقلیمی هم مزید بر علت شده و به همین دلیل برنامه های پیشگیری و کاهش ریسک باید در اولویت های کشور باشند.

نظرات بینندگان