arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۸۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۶ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۶

میرزاده: هدف رسانه های مغرض با دانشگاه، باج گیری و سهم خواهی سیاسی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در یک مجموعه علمی مثل دانشگاه، نباید سیاسی‌کاری و سیاسی‌بازی حاکم باشد، چرا که تبدیل دانشگاه به احزاب سیاسی برای آموزش عالی خطرناک است، اظهار داشت: متاسفانه با نزدیک شدن انتخابات، این هجمه ها شدیدتر شده و هدف آن تضعیف دانشگاه و ایجاد وابستگی به احزاب سیاسی است ولی دانشگاه آزاد اسلامی همواره باید استقلال تعادلی خود را حفظ کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

میرزاده: هدف رسانه های مغرض با دانشگاه، باج گیری و سهم خواهی سیاسی است 
 
دکتر میرزاده در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با انتقاد از انتشار اخبار مغرضانه و کذب برخی رسانه ها علیه مدیریت این دانشگاه، تاکید کرد: هدف این رسانه ها باج گیری و سهم خواهی سیاسی است و دانشگاه آزاد اسلامی مرعوب این جوسازی ها نخواهد شد.
 

رهبر معظم انقلاب اسلامی سکاندار هدایت کشور به عنوان یک جزیره آرامش در دریای آتش و خون هستند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر میرزاده در این جلسه که صبح امروز برگزار شد، ضمن تبریک سال جدید و درود به روح پرفتوح امام خمینی (ره) و آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری، گفت: رهبر معظم انقلاب سکاندار هدایت کشور به عنوان یک جزیره آرامش در دریای آتش و خون در این منطقه پر فراز و نشیب خاورمیانه هستند ایشان به عنوان رهبر واقعی جهان اسلام، هم برای کشور ما و هم تمامی مسلمانان جهان نقش ارزنده ای در تقویت جهان اسلام دارند.

دکتر میرزاده همچنین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) اظهار داشت: آیت الله هاشمی رفسنجانی با تدبیر و همت بلند خود دانشگاه آزاد اسلامی را تأسیس کرد که امروز در توسعه علمی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و... ایران نقش بسزایی دارد. از خداوند می خواهیم روح ایشان را با اولیای خود محشور کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به برگزاری منظم جلسات پایش و شورای استانی اشاره کرد و گفت: برگزاری این گونه جلسات برای ما بسیار با ارزش است چرا که از زبان شما با معضلات و مشکلات دانشگاه آشنا شده و برگزاری جلسات پایش استانی در تاریخ اجرا و برنامه‌ریزی دانشگاه کم‌نظیر است چرا که سطح تماس مدیران و همکاران سازمان مرکزی با استان ها را افزایش می دهد.

وی به ویژگی های مدیریت موفق اشاره کرد و افزود: مدیریت موفق مدیریتی است که در صف و ستاد انسجام برنامه‌ای و هدفمند ایجاد کند که بتوانند همدیگر را تقویت کنند.

باید نقش دانشگاه آزاد اسلامی در اقتصاد مقاومتی برجسته شود

دکتر میرزاده با بیان اینکه خوشبختانه امروز تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به این نتیجه رسیده اند که برای قوام و اثربخشی دانشگاه باید در حوزه اقتصاد دانش بنیان فعالیت کنند، گفت: بنای ما این است که نقش دانشگاه آزاد اسلامی را خصوصاً در اقتصاد مقاومتی برجسته کنیم و بسترهای ایجادشده در سه سال گذشته، در سالهای آینده دانشگاه را بیمه خواهد کرد.

وی عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه استان هرمزگان در اغلب شاخص ها جزو استان های موفق بوده و مدیریت آن نمونه و زبانزد است.

دکتر میرزاده با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی متعلق به مردم و بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی و یک الگو در دنیاست، تاکید کرد: یکی از برنامه های این دانشگاه، حرکت در جهت توسعه ارتباطات بین المللی است. در همین راستا واحدهای دانشگاهی باید در جذب دانشجویان خارجی اقدام کنند.

میرزاده در بخش دیگری از سخنانش به شایعه‌پراکنی‌ها و جوسازی های اخیر علیه دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: متاسفانه در کشور ما حساسیت هایی نسبت به این دانشگاه همواره وجود داشته است و اخیراً این حساسیت ها تبدیل به دشمنی و جعل خبر و دروغ‌پردازی شده است.

در یک مجموعه علمی مثل دانشگاه، نباید سیاسی‌کاری و سیاسی‌بازی حاکم باشد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در یک مجموعه علمی مثل دانشگاه، نباید سیاسی‌کاری و سیاسی‌بازی حاکم باشد، چرا که تبدیل دانشگاه به احزاب سیاسی برای آموزش عالی خطرناک است، اظهار داشت: متاسفانه با نزدیک شدن انتخابات، این هجمه ها شدیدتر شده و هدف آن تضعیف دانشگاه و ایجاد وابستگی به احزاب سیاسی است ولی دانشگاه آزاد اسلامی همواره باید استقلال تعادلی خود را حفظ کند.

وی به نامه ارسالی خود به دکتر ولایتی رییس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه‌ آزاد اسلامی درخصوص جوسازی های ایجاد شده علیه دانشگاه، اشاره کرد و افزود: در این نامه ضمن تکذیب اخبار جعلی مربوطه و با تاکید بر تداوم مشی تعادل و جلوگیری از نفوذ گروه های سیاسی در دانشگاه ، خواستار بازرسی و حسابرسی در مورد موارد مطروحه شدیم.

دانشگاه آزاد اسلامی مرعوب جوسازی ها نخواهد شد

وی تصریح کرد: متاسفانه هدف این رسانه ها ایجاد جوسازی در آستانه انتخابات و باج گیری و سهم خواهی از دانشگاه آزاد اسلامی است و من به عنوان ریاست دانشگاه آزاد اسلامی همواره به وظایف خود براساس قانون عمل کرده و می کنم و دانشگاه آزاد اسلامی مرعوب این جوسازی ها نخواهد شد.

دکتر میرزاده خطاب به روسای استان ها گفت: روسای واحدهای دانشگاه ‌آزاد اسلامی نیز باید بیش از پیش در انجام وظایف خود و رعایت قوانین و مقررات تلاش کنند و تحت تاثیر این جوسازی ها و شایعات قرار نگیرند.

وی ادامه داد:تمامی مدیران در دانشگاه آزاد اسلامی، افرادی دلسوز، پیگیر، صادق و پاکدامن هستند و همواره طبق قانون عمل شده تا حقی از دانشگاه تضعیف نشود و آنجا که فردی مسئول در دانشگاه تخلف اداری ، مالی یا آموزشی داشته است طبق مقررات با وی برخورد شده است.

نظرات بینندگان