arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۹۱۸۱
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۶ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۶

روسیه به آمریکا برای هر گونه اقدام ضدبرجامی هشدار داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پس از انتشار اخباری مبنی بر انتقاد رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا و برنامه بازبینی آن، مسکو به واشنگتن در باره انجام هرگونه اقدام ضدبرجامی هشدار داد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، ولادیمیر ورونکوف نماینده دائمی روسیه در سازمان های بین المللی در وین، گفت: انصراف از برجام تهدید کننده ثبات جهانی است.

خبرگزاری اسپوتنیک امروز (پنجشنبه) به نقل این مقام روسی نوشت: مسکو انتظار دارد، واشنگتن موضع مشخص خود در باره برجام را هفته آینده اعلام کند. 

وی تاکید کرد: برجام بر توافقی فراگیر پایدار شده و با توجه به موافقت تمامی طرف ها به دست آمده است و نابودی چنین ساز و کاری ثبات منطقه ای را تقویت نخواهد کرد.

ورونکوف همچنین اظهار کرد: دوست داریم از مواضع آمریکا در قبال برجام که تیلرسون آن را کلی اعلام کرده است، آگاه شویم.

وی همچنین اظهار کرد: ارائه موضع آمریکا در نشست آینده برجام که 25 آوریل (پنجم اردیبهشت) برنامه ریزی شده، برای روشن شدن وضعیت مهم است.

نماینده دائمی روسیه در سازمان های بین المللی در وین در پایان با تاکید بر تداوم پشتیبانی این کشور از برجام، گفت: بدیهی است که موضع آمریکا در نشست پیش روی برجام و آمادگی این کشور برای ادامه اجرای تعهدات خود بر ثبات و اجرای توافق می کذارد. 

روسیه، اتحادیه اروپا و چین تاکنون بارها با اعلام مخالفت در برابر آمریکا، حمایت خود را از برجام و رد هرگونه اقدام و مانع تراشی برای اجرای آن اعلام و بر لزوم تعهد عملی و پایدار همه طرف ها در باره این پیمان تاکید کرده اند.

نظرات بینندگان