arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۹۱۸۷
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۶ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۶

ساعات پایانی بررسی صلاحیت ها در هیات نظارت/ معترضین شنبه بیایند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: ظرف امروز و فردا نتایج بررسی صلاحیت ها به فرمانداری مربوطه اعلام می شود.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، محمد محمودی شاه نشین با بیان اینکه ظرف امروز و فردا تحویل فرمانداری ها می شود، گفت: شنبه دوم اردیبهشت نتایج بررسی صلاحیت ها توسط فرمانداری ها به خود نامزدها اعلام می شود و افراد هم می توانند از روز دوم برای طرح اعتراض خود نسبت به رد صلاحیت ها مراجعه کنند.

وی با اشاره به احتمال رد شدن صلاحیت فردی که در هیات اجرایی صلاحیتش تصویب شده است، اضافه کرد: عکس این مساله هم امکان دارد، یعنی ممکن است صلاحیت فردی در هیات اجرایی رد شده باشد اما هیات نظارت صلاحیت وی را تایید کند، چرا که در هیئت های نظارت صلاحیت کلیه افراد دوباره بررسی می شود.

رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با بیان این که در هیات نظارت کلیه استعلام ها و روند بررسی صلاحیت ها از ابتدا مورد بررسی قرار می گیرد، اضافه کرد: علاوه بر اطلاعاتی که توسط مراجع چهارگانه به هیات نظارت رسیده است، در برخی مواقع ممکن است هیات نظارت از منابع دیگر هم اطلاعات کسب کند و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

وی ادامه داد: البته اطلاعاتی که از مراجع چهارگانه به هیات نظارت می رسد، اطلاعات خام نیست و اگر اداره و یا تشکیلاتی ادعایی در مورد نامزدی خاص داشته باشند از نماینده آن ها برای بیان توضیحات دعوت به عمل می آید تا توضیح دهند و مدارک بیاورند و اگر مدارک منطقی باشد مد نظر قرار داده می شود اما اگر مدارک ارائه شده منطقی نباشد مشمول قطعیت نخواهد شد.

نظرات بینندگان