arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۹۲۵۲
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۰۰ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶

درباره پخش زنده مناظره‌های انتخاباتی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یکی از معاونان رییس سازمان صداوسیما از مناظره به عنوان مزیت نسبی و جدی برای رسانه ملی یاد می‌کند.

«مناظره‌های انتخاباتی نقش بسیار مهمی در انتخاب عقلانی و کشف حقیقت برای مردم دارد. سابقه مناظرات انتخاباتی به سال ۱۹۵۶ در انتخابات آمریکا برمی‌گردد و از آن سال تاکنون به عنوان یک ساختار برنامه‌سازی موفق، تاثیرگذار و پرهیجان در برنامه‌های تلویزیونی قرار گرفته است.»

به گزارش ایسنا، علی دارابی، معاون امور استان‌های رییس سازمان صداوسیما درباره مناظره‌های انتخاباتی تلویزیون در ادامه مطلب بالا نوشته است: «در چند دوره اخیر انتخابات ریاست‌جمهوری ایران نیز مناظره‌های انتخاباتی نقش اصلی را در انتخاب نامزد نهایی ایفا کرده است. مناظره‌ها دارای فوایدی هستند: اولا قدرت انتخاب مردم را بالا می‌برند. ثانیا مردم می‌توانند توانمندی کاندیداها را در مقایسه‌ای طبیعی نسبت به یکدیگر به دست بیاورند. افزون بر این دو نکته، مناظره‌ها می‌توانند جلوی پوپولیسم و عوام‌گرایی را بگیرند. اگر نامزدی در جلوی چشم میلیون‌ها بیننده شعارهای غیر عملیاتی داد، نامزد دیگر می‌تواند با رد آن، عقلانیت انتخابات و گزینش صحیح مردم را تضمین نماید.»

او همچنین آورده است: «مناظره و مستندها در ساختار برنامه‌های تلویزیونی، جزو برنامه‌هایی محسوب می‌شوند که نقش چشمگیری در پیروزی و موفقیت کاندیداها دارند. پخش زنده مناظره مزیت نسبی و جدی برای رسانه ملی است و انتظار می‌رود که همه نامزدها از این برنامه صداوسیما استقبال کنند.»

دارابی در پایان نوشته است: «پخش زنده مناظره‌ها به بالا بردن اعتماد عمومی در جامعه کمک می‌کند، شایعات را به حاشیه می‌راند و بیان‌گر رفتار نامزدهای ریاست‌جمهوری در کسوت این مقام است و همچنین پاسخگویی مسئولانه را در آنها تقویت می‌کند. مناظره زنده یعنی دفاع از شفافیت و این که دانستن حق مردم است.»

نظرات بینندگان