arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۹۶۸۱
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۱ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶

توافق کاهش تولید جهانی نفت تمدید می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در جلسه کمیته فنی میان کشورهای تولید کننده نفت اوپک و غیر اوپک موضوع تمدید توافق کاهش جهانی نفت برای نیمه دوم سال جاری میلادی پیشنهاد شد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از مهر، این منبع آگاه اعلام کرد که کمیته فنی اوپکی ها و غیر اوپکی به تولید کنندگان نفت  پیشنهاد داده تا توافق کاهش تولید را برای نیمه دوم سال جاری میلادی تمدید کنند تا مسئله مازاد نفت خام جهانی در بازارها سامان دهی شود؛ ضمن اینکه این تصمیم روند تمدید پیمان کاهش بهای طلای سیاه را تحت الشعاع خود قرار خواهد داد.   
 
این منبع آگاه همچنین گفت: میزان پایبندی کشورها به توافق کاهش تولید در ماه گذشته میلادی یعنی مارس به ۹۸ درصد رسید که به نسبت ماه قبل از آن رشد قابل قبولی داشته است.
 
البته میزان پایبندی اوپک به تنهایی به این پیمان ۱۰۳ درصد اعلام شده است.
 
بر همین اساس، به گفته کارشناسان اقتصادی تمدید توافق اوپک برای نیمه دوم سال جاری میلادی امری شگفت آور نخواهد بود؛ به دلیل اینکه پیش از این عربستان سعودی و کویت هم سیگنال هایی مبنی بر تمدید کاهش تولید از خود بروز داده اند.
 
این در حالی است که پیش از این اوپک و شماری از کشورهای غیر اوپکی ها از جمله روسیه و سایر تولید کنندگان بر سر کاهش تولید روزانه ۱.۸ میلیون بشکه بمنظور حمایت از بازار نفت برای یک دوره شش ماه در سال ۲۰۱۷ میلادی به توافق رسیده اند.
نظرات بینندگان