arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۹۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۷ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶

کارنامه درخشان کی‌روش در ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بی‌تعارف عملکرد کارلوس کی‌روش در تیم ملی آن‌قدر خوب و درخشان بوده که کمتر کسی به یاد می‌آورد آخرین بار چه زمانی همراه تیم ایران باخته است!
 
به گزارش انتخاب به نقل از روزنامه خبرورزشی مرد پرتغالی که از فروردین ۱۳۹۰ هدایت تیم ملی ایران را بر عهده گرفته، فقط در ۹ دیدار نتیجه را به حریفان واگذار کرده که ۵ بازی آن دوستانه بوده است!
 
به عبارت دقیق‌تر کارلوس کی‌روش به عنوان سرمربی تیم ملی ایران تنها در ۴ بازی رسمی باخته که این آماری شگفت‌انگیز در قاره آسیاست. به آمار زیر توجه کنید:
۲۷ مارس ۲۰۱۲: آلبانی یک- ایران صفر (دوستانه- استانبول)
۱۱ سپتامبر ۲۰۱۲: لبنان یک- ایران صفر (مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴- بیروت)
۱۴ نوامبر ۲۰۱۲: ایران صفر- ازبکستان یک (مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴- تهران)
۲۲ می ۲۰۱۳: عمان ۳- ایران یک (دوستانه - مسقط)
۵ مارس ۲۰۱۴: ایران یک- گینه ۲ (دوستانه- تهران)
۲۱ ژوئن ۲۰۱۴: آرژانتین یک- ایران صفر (جام جهانی ۲۰۱۴- بلوهوریزونته)
۲۵ ژوئن ۲۰۱۴: بوسنی ۳- ایران یک (جام جهانی ۲۰۱۴- سالوادور)
۳۱ مارس ۲۰۱۵: سوئد ۳- ایران یک (دوستانه- استکهلم)
۱۸ مارس ۲۰۱۷: ایران صفر- عراق یک (دوستانه- تهران)
نکته جالب آنکه قضاوت بازی آخر بین ایران و عراق را موعود بنیادی‌فر بر عهده داشت. کارلوس کی‌روش پس از پایان این دیدار تدارکاتی و دوستانه به شدت از عملکرد داور ایرانی گلایه داشت.
شاید برخی‌ها بگویند کارلوس کی‌روش همراه تیم ملی ایران در جام ملت‌های ۲۰۱۵ استرالیا به عراق باخت و حذف شد اما توجه داشته باشید که آن دیدار شکست محسوب نمی‌شود.
تیم ملی کشورمان با قضاوت ناداور استرالیایی بنجامین ویلیامز، با اخراج یک بازیکن خود (بخوانید مهرداد پولادی) ۱۰ نفره شد و بازی در نهایت ۳-۳ به تساوی انجامید و به پنالتی کشید. باخت در ضربات پنالتی هم در همه آمار معتبر در دنیای فوتبال شکست در کارنامه مربیان محسوب نمی‌شود.
 
این گزارش نشان‌دهنده این موضوع است که یکی از دلایل اصلی موفقیت تیم ملی ایران در دوران کارلوس کی‌روش، استحکام دفاعی، کم گل خوردن و نباختن بوده است.
ترمیم سازماندهی دفاعی تیم ملی ایران توسط مرد پرتغالی که سال‌ها پاشنه آشیل تیم کشورمان بود، باعث شد در تقابل با تیم‌های سطح اول آسیا دیگر تن و بدن‌مان نلرزد.
فوتبال‌دوستان ایرانی در این ۶ سال و اندی که کارلوس کی‌روش هدایت تیم ملی را عهده‌دار شده، با خیال راحت پای مسابقات تیم ایران می‌نشینند چون خوب می‌دانند این تیم مفت‌باز نیست.
به اعتقاد ما شکل بازی تیم ملی، استحکام دفاعی و نظم و انضباط تیمی ایران به همراه کارلوس کی‌روش می‌تواند الگویی مناسب برای نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا باشد. البته تا نظر سرمربیان این تیم‌ها چه باشد!

نظرات بینندگان