arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۰۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۲ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶

لاوروف: حل نظامی مسائل کره‌شمالی خبر از فاجعه‌ای جدید در منطقه می‌دهد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزارت دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) ششمین کنفرانس سالانه امنیت بین‌الملل MCIS-۲۰۱۷ را با سخنرانی وزیر خارجه و دفاع این کشور آغاز کرد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا،  این کنفرانس با هدف بررسی گسترده مسائل امنیت منطقه‌ای و جهانی شامل مبارزه با تروریسم بین‌الملل،‌ مشکلات امنیتی در اروپا و منطقه آسیا-پاسیفیک و همچنین نقش آژانس‌های دفاعی در گسترش امنیت در مناطق مختلف جهان شروع به کار کرد.
 
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در این کنفرانس گفت: ما با جامعه جهانی درباره موضع‌شان نسبت به پیونگ یانگ اعلام همبستگی می‌کنیم.
 
لاوروف ادامه داد: تلاش‌ها برای حل و فصل مشکلات کره شمالی از طریق گزینه نظامی به وقوع فاجعه‌ای برای این منطقه تهدید می‌کند.
 
وی گفت: تحقیقات درباره حادثه خان شیخون باید شفاف و نامحدود باشد. حمله موشکی آمریکا در سوریه مشکل را بحرانی‌تر کرده و افق تشکیل جبهه گسترده علیه تروریسم را از بین می‌برد.
 
رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه تاکید کرد: تلاش‌هایی برای بهره‌برداری از حمله خان شیخون برای تغییر نظام سوریه وجود دارد.
 
سرگئی شویگو،‌ وزیر دفاع روسیه نیز در این کنفرانس تصریح کرد: حملات آمریکا علیه پایگاه هوایی در سوریه خطر برای نظامیان روس است لذا ما باید تدابیر امنیتی بیشتری اتخاذ کنیم.
 
وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود: دستور کار این کنفرانس شامل زمینه‌های مختلف امنیت در اروپا،‌ همکاری میان روسیه و ناتو،‌ امنیت سایبری، موقعیت دفاع موشکی بالستیک آمریکا در اروپا و آسیا پاسیفیک و همچنین اوضاع در سوریه و افغانستان است.
 
وزیر دفاع روسیه ۲۱ مارس سال جاری میلادی گفته بود که وزرای دفاع ۲۴ کشور ، ۵۰۰ مقام خارجی و روسای هفت سازمان بین‌المللی در این کنفرانس شرکت خواهند کرد.
 
در این کنفرانس بین‌المللی وزرای دفاعی، روسای سازمان‌های بین‌المللی به همراه کارشناسان مستقل و نمایندگانی از اندیشکده‌های جهانی حضور دارند.
نظرات بینندگان