arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۰۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۹ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶

سامانه دریافت گزارش تخلفات انتخاباتی رسانه‌ها فعال شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی در اطلاعیه ای از راه اندازی یک نشانی الکترونیکی برای دریافت گزارش‌های مردمی در خصوص رصد فضای تبلیغاتی رسانه‌های دولتی و وابسته به بخش عمومی خبر داد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، در اطلاعیه اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی آمده است:
 
در اجرای ماده 68 قانون انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر محدودیت های قانونی رسانه‌های دولتی و بخش عمومی برای تبلیغ له یا علیه نامزدهای ریاست جمهوری، و رصد تخلفات احتمالی  رسانه های مشمول این ماده  و بهره گیری از نظارت عمومی در جهت شفافیت، جامعیت و اجرای بدون تبعیض قانون، نشانی الکترونیکی nezarat@e-rasaneh.ir در نظر گرفته شده است تا گزارشهای مردمی از تخلفات احتمالی، دریافت و حسب مورد در گزارش روزانه ارسالی به ستاد انتخابات کشور لحاظ شود.
 
همان‌طور که پیش تر اعلام شده بود، مهمترین مؤسسات مطبوعاتی، روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های مشمول این ممنوعیت به شرح زیر اعلام می‌شود:  
 
مؤسسات مطبوعاتی (همه رسانه‌های مؤسسه)؛  اطلاعات، ‌ ایران، خراسان، کیهان، ‌ همشهری
 
روزنامه‌ها؛  اصفهان زیبا، تهران تایمز، حمایت، ‌ جام جم، شهرآرا، شهروند،  فرهیختگان، قدس، هگمتانه
 
خبرگزاری‌ها؛  آنا، ایبنا، ایرنا، ایسنا، ‌ ایکنا، ایمنا، برنا، پانا، تسنیم، حوزه، خانه ملّت، دانشجو، شبستان، فارس، مهر، میزان
 
همچنین هفته‌نامه‌ها، ‌ماهنامه‌ها و پایگاه‌های خبری مشابه نیز مشمول این قاعده هستند. آخرین وضعیت رسانه‌ها (و از جمله نام صاحب امتیاز آنان) همواره با مراجعه به سامانه جامع رسانه‌های کشور (e-rasaneh.ir) قابل دسترسی است.
نظرات بینندگان