arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۰۳۶۴
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۹ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶

جلسه توجیهی کاخ سفید با 100 سناتور درباره کره شمالی

رئیس‌جمهوری آمریکا، روز چهارشنبه میزبان جلسه‌ای اضطراری درباره کره‌شمالی با حضور کلیه اعضای مجلس سنا خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس‌جمهوری آمریکا، روز چهارشنبه میزبان جلسه‌ای اضطراری درباره کره‌شمالی با حضور کلیه اعضای مجلس سنا خواهد بود.
 
به گزارش انتخاب به نقل از تسنیم، کاخ سفید در اقدامی غیرمعمول، تمامی اعضای سنای آمریکا را برای قرار گرفتن در جریان گزارشی درباره کره‌شمالی فراخوانده است.
 
دولت آمریکا می‌گوید بیش از پیش نگران آزمایش‌های موشکی و اتمی کره‌شمالی و تهدیدهایی است که متوجه همسایگانش و آمریکا می‌کند.
 
جلسه کاخ سفید با حضور 100 سناتور و همچنین «رکس تیلرسون» و «جیمز ماتیس» وزرای خارجه و دفاع در روز چهارشنبه برگزار خواهد شد. بنابر تایید مقام‌های کاخ سفید، تهدیدهای اخیر کره‌شمالی و نحوه برخورد با آن از جمله موضوعات مهم این نسبت به ریاست «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری است.
 
مقام‌های کاخ سفید مکررا برای تشریح مسائل امنیت ملی به کنگره می‌روند اما حضور کل اعضای سنا در کاخ سفید غیرعادی است.
 
دستیاران کاخ سفید اعلام کرده‌اند که مجلس نمایندگان کنگره هم خواستار قرار گرفتن در جریان گزارشی مشابه درباره کره‌شمالی است.
 
طبق اعلام پنتاگون، یک ناوگروه تحت هدایت ناو هواپیمابر «کارل وینسون» ظرف چند روز به آب‌های شبه‌جزیره کره خواهد رسید که علیرغم خبرهای ضد و نقیض هفته پیش در مورد موقعیت این ناوگروه است.
 
همزمان واشنگتن اعلام کرد زیردریایی اتمی «یو‌اس‌اس میشیگان» را به شهر بندری «بوسان» در سواحل کره‌جنوبی اعزام کرده است. این زیردریایی به موشک‌های هدایت‌پذیر مجهز است و به گفته کارشناسان، حضور آن در منطقه، حاوی پیامی جدی برای کره‌شمالی است.
 
رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین روز دوشنبه در دیدار با نمایندگان کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد تأکید کرد که این شورای باید خود را برای اعمال تحریم‌های تازه‌ای علیه کره‌شمالی آماده کند.
نظرات بینندگان