arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۰۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۲ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶

باید با رای دادن به کاندیدایی که برجام را به ارمغان آورد از او تقدیر کنیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس اتاق بازرگانی ایران نوشت: اگر می‌خواهیم از فضای پسابرجام کمال استفاده را ببریم باید برای جذب سرمایه‌گذاری بین‌المللی، شفافیت پولی و مالی را به اقتصاد ایران وارد کنیم.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایلنا، رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اهمیت برجام برای کشور گفت:  باید با رای دادن به کاندیدایی که به هر طریق ممکن سبب شد برجام برای کشور به ارمغان آید، از او تقدیر کنیم.
 
غلامحسین شافعی ادامه داد: ما باید با ایجاد محیط مناسب از فضای پسابرجام استفاده کنیم. در حال حاضر تنها استفاده‌ای که از برجام شده تقویت ارتباطات بین‌المللی در حوزه سیاسی و اقتصادی و بالا رفتن صادرات نفت است که این امر نشان می دهند هنوز از فرصت ها استفاده نکرده‌ایم.
 
وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم از فضای پسابرجام کمال استفاده را ببریم باید برای جذب سرمایه‌گذاری بین‌المللی، شفافیت پولی و مالی را به اقتصاد ایران وارد کنیم. بعد از آن ثبات در قوانین از مهم‌ترین مولفه‌های جذب سرمایه‌گذاری خارجی است.
 
شافعی تصریح کرد: بنا بر پیش‌بینی تحلیل‌گران اقتصادی در سال 2025 مرزهای اقتصادی جهان در کشورهای چین و هند است و با توجه به موقعیت جغرافی کشور ما از همین الان باید خود را آماده استفاده از این فرصت کنیم که این امر نیازمند ارتباطات بین‌المللی و تقویت جایگاه کشور در عرصه جهانی است.  
 
وی در پایان تصریح کرد: تشکیل اتاق بازرگانی جاده ابریشم و عضویت 56 کشور جهان در آن نشان از بازیابی دوباره این جاده را دارد. این نیز یکی از فرصت‌هایی است که باید از آن کمال استفاده را ببریم.
نظرات بینندگان