arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۰۶۳۳
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۲ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶

درخواست واشنگتن برای افزایش فشارها علیه روسیه

نماینده آمریکا در شواری امنیت سازمان ملل ضمن درخواست برای افزایش فشارها بر روسیه مدعی شد، مسکو مانع ارسال کمک‌های بشر دوستانه برای مردم سوریه می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده آمریکا در شواری امنیت سازمان ملل ضمن درخواست برای افزایش فشارها بر روسیه مدعی شد، مسکو مانع ارسال کمک‌های بشر دوستانه برای مردم سوریه می‌شود.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، نیکی هیلی، نماینده آمریکا در شورای امنیت مدعی شد: بسیاری از شماها اعلام کردید که می‌بایست فشار بر دولت سوریه اعمال کرد ولی اینچنین نیست و ما باید فشارهایی را بر روسیه وارد کنیم چراکه این کشور به حمایت از دولت سوریه ادامه می‌دهد. مسکو به دولت سوریه این اجازه را می‌دهد که جلوی کمک‌های بشردوستانه برای مردمی که به آن احتیاج دارند، را بگیرد.
 
وی از شورای امنیت خواست اقدامات جدی را درباره سوریه اتخاذ کند.
 
هیلی گفت: این روس‌ها هستند که از شش سال پیش حل بحران سوریه را متوفف کرده‌اند ما نیاز داریم به روسیه اعمال فشار کنیم.
 
روسیه تاکنون هشت بار از حق وتو علیه قطعنامه‌های شورای امنیت درقاره سوریه استفاده کرده است.
 
هیلی عنوان داشت: به تشویق سازمان ملل برای اقدام جدی ادامه می‌دهم تا با صرف نظر از استفاده مسکو از حق وتو اقدامی کند زیرا اگر روسیه از حق وتو استفاده می‌کند ما هم رای خود را می‌دهیم و سازمان ملل باید بشنود.
 
در مقابل پتر ایلیچف نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل اظهار کرد: نه شما و نه همکاران غربی شما تاکید نکردید که چه کارهایی را انجام دادید تا وضعیت سوریه بهبود پیدا کند.
 
وی گفت: سخنان هیلی شان از عدم درک درست وی از دیپلماسی یا ادامه تلاش آمریکا برای پوشاندن زشتی اعمالش دارد. در واقع مسئول مستقیم ادامه درگیری‌ها در سوریه آمریکا و همپیمانانش هستند که طی سال‌ها باعث تشدید تنش در سوریه با هدف تغییر نظام دمشق شدند.
نظرات بینندگان