arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۳۳۲۲
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۴ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶

کاهش دمای برخی استان‌ها در روز جمعه/پیش‌بینی گرد و غبار در جنوب غرب کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی از بروز پدیده گرد و غبار در جنوب غرب کشور و کاهش دمای برخی استان‌ها در روز جمعه خبر داد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، احد وظیفه درباره آخرین وضعیت آب و هوایی کشور در بیست‌ویکمین روز از اردیبهشت ماه، گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی امروز در جنوب شرق، دامنه‌های زاگرس جنوبی و مرکزی، مناطقی از شرق و مرکز کشور افزایش ابر، رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.
 
وی افزود: همچنین در سواحل دریای خزر، اردبیل و مناطقی از شمال غرب کشور گاهی شاهد وزش باد شدید خواهیم بود که به تدریج از بعد از ظهر رگبار و رعد و برق هم در این مناطق شروع خواهد شد.
 
وظیفه با بیان اینکه بارش‌ها از بعد از ظهر امروز در جنوب سیستان و بلوچستان، نیمه غربی کرمان، شرق فارس،‌ شمال آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی شدت بیشتری می‌گیرد، گفت: روز جمعه نیز در استان‌های ساحلی دریای خزر، ابرناکی، بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد و کاهش 10 تا 15 درجه‌ای دما پیش بینی می‌شود و دریای خزر نیز مواج خواهد شد. همچنین در شمال غرب، مناطقی از غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، زاگرس مرکزی و جنوبی، شرق و جنوب شرق کشور نیز شاهد افزایش ابر، رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد بارش تگرگ خواهیم بود.
 
وی با بیان اینکه در روز جمعه پدیده گرد و غبار در جنوب غرب کشور دور از انتظار نیست، گفت: همچنین شدت بارش‌ها در روز جمعه در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، اصفهان، شرق فارس، جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان، شمال هرمزگان و ارتفاعات البرز در تهران، البرز و قزوین خواهد بود.
 
وی ادامه داد: این سامانه در روز شنبه از شرق سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، نواحی مرکزی، شرق، زاگرس جنوبی و جنوب شرق کشور سبب رگبار و رعد و برق و وزش باد می‌شود. همچنین در روز شنبه دمای هوا در شمال شرق کشور بین 8 تا 10 درجه کاهش می‌یابد.
 
وظیفه درباره وضعیت آب و هوایی پایتخت طی سه روز آینده نیز گفت: در روز پنجشنبه 21 اردیبهشت ماه آسمان تهران صاف و در اواخر وقت همراه با افزایش ابر، وزش باد و احتمال بارش پراکنده و رعد و برق خواهد بود. همچنین بیشینه و کمینه دمای هوا در این روز به ترتیب 32 و 21 درجه سانتی گراد است. در روز جمعه 22 اردیبهشت ماه نیز آسمان تهران نیمه ابری در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر و بارش پراکنده، رعد و برق و گاهی وزش باد شدید خواهد بود و حداکثر دما 29 درجه و حداقل آن 20 درجه سانتی گراد پیش بینی می‌شود.
 
روز شنبه نیز آسمان پایتخت نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و در اوایل شب همراه با کاهش ابر خواهد بود. بیشینه دما در این روز 28 درجه سانتیگراد و کمینه آن 19 درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.
نظرات بینندگان