arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۳۳۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۸ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶

وزیر کار:جای شعار، حقوق 600 هزار تومانی بازنشستگان شهرداری را زیاد می‌کردید

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پایین بودن حقوق برخی بازنشستگان شهرداری تهران گلایه کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پایین بودن حقوق برخی بازنشستگان شهرداری تهران گلایه کرد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، دکتر علی ربیعی در گفت‌وگوی ویدئویی با پایگاه اطلاع‌رسانی دولت افزود: روزنامه‌ای نوشته بود حقوق بازنشستگان نباید کمتر از 2 میلیون تومان باشد، روزنامه‌ای که متعلق به یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری است. همین مسئله باعث شد تا من در روز اول هفته کارگر به یکی از زیرمجموعه‌های این کاندیدا بروم وقتی بازدید کردم متوجه شدم که حقوق بازنشسته‌اش 600 هزار تومان است.
 
ربیعی اظهار کرد: 12 سال شما شهردار هستید، چرا حقوق اینها را زیاد نکردید؟ 12 سال است حقوق بازنشسته‌ها را به 2 میلیون تومان افزایش ندادید، متأسفانه از این مسائل زیاد است.
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با اشاره وعده پرداخت 250 هزار تومانی به بیکاران توسط یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: 250 هزار تومان از کجا آمده است به چه کسانی می‌خواهید بدهید؟. در حال حاضر 3 میلیون و 200 هزار بیکار داریم.
 
ربیعی تأکید کرد: این برنامه تحت عنوان از «یارانه به کارانه» بوده که توسط دو نفر از معاونان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تدوین شده و در اسفندماه سال 95 به تصویب رسیده است. منتها بنای آن برنامه این است که حقوق کارگر را به کارفرما می‌دهد تا فارغ‌التحصیل را به کار بگیرد در این برنامه نه تنها 250 هزار تومان بلکه 400 هزار تومان می‌دهیم البته این برنامه زمان دارد و بعد از گذراندن آموزش فنی اجرا می‌شود حتی در این زمینه ما پیش‌بینی کردیم که می‌توان بیمه تأمین اجتماعی و یا بیمه عمر آنها را تأمین کنیم حالا این کار صحیح است یا اینکه ما بیاییم 250 هزار تومان دستی به بیکاران بدهیم.
 
 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: یکی از معایب این طرح آن است که از فردا همه ایرانیان می‌گویند ما بیکار هستیم حتی آنهایی که غیررسمی سر کار هستند هم خود را بیکار معرفی می‌کنند.
 
وی افزود: متأسفانه با این کار دوباره می‌خواهند پول خرج کنند که این مسأله باعث می‌شود بیکار بدبخت را بیکارتر کنید. باز شما می‌خواهید یارانه بدهید و قیمت ارز را به 10 هزار تومان برسانید اما نمی‌دانید با این کار ایجاد شغل برای کارگر بیکار را 10 سال به تأخیر می‌اندازید.
 
ربیعی افزود: من فکر می‌کنم متوجه نمی‌شوند یا عدد و رقم نمی‌دانند این کارها شوخی در سطح ملی است. این کارها تأثیرش بر امنیت ملی، منافع ملی و زندگی مردم اثر می‌گذارد. ما این کارها را سال‌های قبل تجربه کردیم. بنابراین پاشیدن پول به جز این که مردم را بدبخت‌تر کند کاری نمی‌کند، بنابراین بیایید مردم را توانمند کنید تا سر کار بروند.
نظرات بینندگان